2978 خط پیامک رسان انبوه مزاحم بسته شد

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شکایت‌های ثبت شده در سامانه 195 از سوی 36 هزار و 648 شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود دو هزار و 978 خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال می‌شده، بسته شده است.

کد مطلب: ۶۸۵۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مجید حقی افزود: با توسعه امکانات سامانه پیامکی 195 و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامک‌های انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی، تاکنون 221 هزار و 755 شکایت، در سامانه 195، ثبت شده است.
وی ادامه داد:از تعداد شکایت‌های پیامکی ارسالی، 95 هزار و 579 شکایت با قالب درست ارسال شده که از این تعداد 90 هزار شکایت به خطوط تلفن همراه، هزار و 676 شکایت به خطوط تلفن ثابت و 3 هزار و 445 شکایت به سرشماره‌های تبلیغاتی مربوط می‌شود.
حقی درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامک‌های انبوه به سامانه 195 اظهار کرد: مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و *******026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********09 برای سامانه 195 ارسال کنند.
محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه بیست آبانماه در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: مرحله دوم سامانه پیامکی 195 برای دریافت گزارش های مردمی درباره ارسال پیام های انبوه فعال شده است.
وی در صفحه توئیتر خود نوشت: اکنون این سامانه قابلیت دریافت گزارش پیامک های مزاحم تبلیغاتی با شماره های تلفن ثابت و نیز سر شماره های 2 هزار، هزار، و 3 هزار را داراست.
وی افزود: راه اندازی سامانه مذکور در یک ماهه اخیر و همکاری مردم با آن حجم قابل توجهی از پیامک های مزاحم رفع شده است.
وزیرارتباطات هفدهم مهرماه در آیین روز جهانی پست با نقد ارسال پیامک های انبوه تبلیغاتی گفته بود: پیامک های تبلیغاتی در ابتدا با یک افراط روبرو شدند و خیلی بی ضابطه و بی حساب و کتاب شروع کردند به پیامک تبلیغاتی با محتواهای نامناسب و محتواهای دسته بندی نشده و در ساعت های نامناسب و غیر مجاز مزاحمت برای مردم شد و ایجاد ناراحتی کردند.
وی گفت: بر این اساس، شورای عالی فضای مجازی ورود کرد و مصوبه ای داشت و براساس آن کمیسیون تنظیم مقررات محدودیتی هایی را بوجود آورد .
آذری جهرمی با بیان اینکه پیامک های تبلیغاتی یک فعال ساز کسب و کارهای نوپا هم هستند که با اعمال محدودیت این کسب و کارها از این امکان محروم شدند، افزود: ما برای این نیاز راه حل نیافتیم و تنها محدود سازی اعمال شد طبیعتا وقتی نیاز مجرای قانونی نداشته باشد برای برآورده شدن از طرق دیگر برآورده می شود.
عضو هیات دولت با اشاره به طراحی دو بسته در این باره از ابتدای کار دولت دوازدهم خاطرنشان ساخت: از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خواسته شد این دو راه را پیگیری کند.
آذری جهرمی یکی از راه ها را چنین عنوان کرد که با اجازه مردم و با دادن مشوق های لازم و با آگاهی سازی ها مناسب این امکان را برای کسب و کارهای نوپایی که کار مجاز دارند، فراهم آورند تا بتوانند از این بستر استفاده کنند.
وی راه دوم را برخورد جدی با متخلفان عنوان کرد و از تشکیل کار گروهی در این باره خبرداد که قرار است تا پایان مهرماه با کمک سامانه 195 که سامانه رسیدگی به شکایت هاست، اقدام کند.
وی افزود: تصمیم ما این است که از ظرفیت خود مردم استفاده کنیم در این کار و برنامه هم بر این است که اگر کسی پیامک مزاحمی را دریافت کرد آن پیامک را گزارش کند از طریق پیامک به شماره پیامکی 195 و خود متن گزارش شود و آن سامانه اقدام لازم می کند و با آن برخورد خواهد کرد و امید است انجام شود و مردم هم همکاری کنند.
وزیر ارتباطات از فعالان این نوع کسب و کارها خواست که بدانند تبلیغات بی جا اثر معکوس دارد و به این سمت نروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار