مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

مشارکت روحانیان در امور مربوط به وقف، سبب احیای سنت حسنه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: آنچه سبب شد تا در دوران صفویه و انقلاب اسلامی به وقف نگاه ویژه‌ای شود این بود که در این دو دوره موقوفات در کنار روحانیت و روحانیان در کنار وقف بودند.

کد مطلب: ۶۸۵۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: وقف حکم و سنت حسنه‌ای است که پیش از اسلام هم وجود داشت و رسول گرامی اسلام آن را امضا کرد .
وی با بیان اینکه از ابتدای اسلام تا امروز وقف دست‌خوش تغییرات و گاهی اوقات تجاوزها و خیانت‌ها شد، افزود: در دو دوره نادرشاه و پهلوی به وقف ظلم شد؛ در دوره نادرشاه وقف نامه‌ها را سوزاندند تا بتوانند از موقوفات برای کشورگشایی استفاده کنند و در دوران پهلوی هم تصرف موقوفات و اراضی وقفی به‌وفور روی داد.
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با اشاره به اینکه در مقابل در دوران صفویه و بعد از انقلاب اسلامی به وقف نگاه ویژه‌ای شد، خاطرنشان کرد: امام راحل به وقف نگاه خاصی داشت؛ به‌گونه‌ای که دقیقاً 70 روز بعد از انقلاب دستور داد قانون فروش آب و املاک وقفی متوقف شود.
وی ادامه داد: آنچه سبب شد در این دو دوره به وقف نگاه ویژه‌ای شود این بود که موقوفات در کنار روحانیت و روحانیان در کنار وقف بودند
حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر با عنایت ویژه رهبری به سازمان اوقاف و موقوفات، نگاه ویژه‌ای به این مقوله شده تا موقوفات با روحانیت عجین شود.
به گفته وی با حضور روحانیان در سازمان اوقاف روند کار موقوفات تغییر کرد و درزمینهٔ احیای موقوفات و کارهای فرهنگی اقدامات مناسبی در این چند سال صورت گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات این نهاد درزمینهٔ اربعین، اظهار کرد: در این راستا موکب خراسان شمالی در مهران با همکاری نهاد اوقاف و عتبات عالیات استان راه‌اندازی شده و در رابطه با زائران پیاده امام رضا (ع) هم در سطح استان 25 مورد ایستگاه صلواتی و موکب پذیرایی راه‌اندازی کردیم که اکثراً مردمی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار