عزت و اقتدار ایران اسلامی به برکت اهل‌بیت (ع) است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام، گفت: اقتدا، شکوه و عظمت ملت و نظام اسلامی به برکت پیروی و قرار گرفتن درراه اهل‌بیت (ع)، آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهداست.

کد مطلب: ۶۸۵۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، آیت‌الله محمد نقی لطفی، امام‌جمعه ایلام، در همایش بزرگ عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در صحن مطهر امامزاده سید فخرالدین (ع) شهر میمه، اظهار کرد: مردم استان ایلام در هفته‌های گذشته حماسه بزرگ پذیرایی و استقبال از زوار حسنی را خلق کردند.

وی، بابیان اینکه در هفته بعدازآن نیز حماسه کمک به مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه نیز حماسه‌ای دیگر خلق کردند، ابراز کرد: مردم استان ایلام بار دیگر برگ زرینی با مشارکت گسترده در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده به برگ‌های زرین انقلاب افزودند.

امام‌جمعه ایلام، بابیان اینکه در این دو رویداد، جلوه‌های از اتحاد، انسجام، نوع‌دوستی و عزت امت اسلامی نمایش داده شد، یادآور شد: اقتدار و عزت ما به برکت پیروی از اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، ولایت‌فقیه، آرمان‌های انقلاب اسل امی و شهداست

و انسجام و همبستگی ملت ایران اسلامی امروز خار چشم دشمنان است.

آیت‌الله لطفی، با اشاره به اینکه استان ایلام از نعمت ولایت برخوردار است و این نعمت بزرگی است، گفت: مردم استان ایلام در طول این سی‌ونه سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی، با تبعیت از آرمان‌های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری، انقلاب را با تمام وجود حفظ کردند.

وی، یادآور شد: در دوران هشت سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید توانستند انقلاب را از خطرها حفظ کنند و به برکت خون شهیدان استان ایلام میزبان و قدمگاه میلیون‌ها زائر حسینی در طول سال و اربعین حسینی است و مهران امروز به‌عنوان دروازه عتبات عالیات موردتوجه مردم کشور است.

امام‌جمعه ایلام، با تأکید بر لزوم حفظ انسجام و وحدت در سایه نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: هر چه دشمنان بیشتر فشار و تهدید کردند، کمتر نتیجه گرفتند و این به‌ دلیل راهی است که به برکت امام راحل در پیش روی مردم قرارگرفته است، راهی است که ما را به‌سوی قله‌های پیشرفت و ترقی هدایت می‌کند.

آیت‌الله لطفی، ابراز کرد: امسال هم صحنه‌های باشکوهی از مهمان‌نوازی مردم ایلام در ایام اربعین حسینی به نمایش گذاشته شد که اشک شوق را جاری می‌سازد، با برپایی موکب‌ها از همه زوار به شایستگی پذیرایی کردند، جلوه‌هایی از ایمان، همبستگی، اتحاد و انسجام این ملت را نشان می‌دهد، ملت ما و رهبری ما، محبوب‌ترین نظام‌ها و رهبری‌ها در جهان است.

وی، در ادامه بابیان اینکه تصمیم داریم در محضر انقلاب اسلامی، این حضور پرشور مردم استان را در حماسه اربعین پذیرایی از زوار و همچنین در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را خدمت ایشان بیان کنم، گفت: مهمانسرای بزرگی در کنار حرم امام رضا (ع) با عنایت مقام معظم رهبری برای مردم استان ایلام در حال ساخت است که کارهای مقدماتی آن شروع‌شده است و برای تکمیل آن نیاز به کمک‌های مردمی وجود دارد.

امام‌جمعه ایلام در پایان با اشاره به اینکه این زائرسرا در هفت‌صد متر ساخته می‌شود، خاطرنشان کرد: برای ساخت و تکمیل این زائرسرا حدود 6 میلیارد تومان نیاز است که انشالله با کمک‌های مردمی این زائرسرا ساخته و تکمیل‌شده و برای استفاده نیازمندان مورداستفاده قرار گیرد.

گفتنی است مردم شهر میمه امروز به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) از سراب این شهر تا صحن مطهر امامزاده سید فخرالدین(ع) با پای پیاده عزاداری کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار