کلاهبرداری با ترفند کمک به زلزله زدگان در فضای مجازی

رئیس پلیس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان گفت:برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از احساسات شهروندان می کنند.

کد مطلب: ۶۸۵۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی ،سرهنگ"علي محمدپور"در تشريح اين خبر اظهار داشت:با توجه به حادثه زلزله کرمانشاه متاسفانه شاهد هستیم برخی افراد سودجو تحت عنوان کمک به مردم زلزله زده در فضای سایبر و شبکه های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری و سو استفاده از احساسات شهروندان می کنند در حالیکه کمک های جمع آوری شده هیچ گاه به دست نیازمندان نمی رسد.


وي افزود:مجرمان سایبری با انتشار تصاویری از خانه های تخریب شده و افراد بی خانمان یا کودکان بیمار و... در شبکه های اجتماعی تلاش دارند احساسات انسان دوستانه کاربران را تحریک کنند تا بتوانند برنامه های مجرمانه خود را پیش ببرند. حتی در این خصوص شاهد بارگذاری سایت های جعلی هستیم که ادعا دارند فعالیت خیرخواهانه هستند و در راستای رفع مشکلات زلزله زدگان فعالیت دارند در حالیکه این امر صحت ندارد.


سرهنگ محمدپور به شهروندان توصيه كرد: فریب تبلیغات در فضای سایبر را نخورند و کمک های خود را حتما از طریق سازمان ها و موسسات معتبر ارسال کنند و حتی احتمال دارد درگاه های بارگذاری شده در سایت های دروغین خیریه ها فیشینگ باشد، لذا کاربران دقت داشته باشند تا در دام فیشرها نیفتند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش كنند.

خبرنگار پانا : سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار