رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه عنوان کرد:

نیازمند وقف در زمینه های علمی، آموزشی هستیم

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه گفت: نیازمند وقف های بیشتری در زمینه های علمی، آموزشی در بشرویه هستیم.

کد مطلب: ۶۸۵۱۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،محمود قیصری رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بشرویه در نشست خبری بیان کرد: وقف سنتی الهی ست که دارای پاداش اخروی و آثار دنیوی فراوانی ست.



وی گفت: در شهرستان بشرویه به همت مردم متدین و ولایی بشرویه بیش از ۳۰۰ موقوفه متصرفی با حدود هزار و 500 رقبه، ۴۰ موقوفه غیر متصرفی و هفت بقعه متبرکه می باشد.


قیصری با اشاره به موقوفات شاخص شهرستان اظهار داشت: موقوفه امیرحسنخانی عرب خزیمه که قدمت آن به سال ۱۲۱۸ هجری قمری می رسد و دارای بیش از ۲۰ رقبه و نیات متفاوت از جمله خیرات، عزاداری، کمک به نیازمندان، اطعام فقرا، افطاری،‌ هزینه تحصیل طلاب و... است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه ادامه‌داد: موقوفه حاج میرزا احمددهقان و‌زوجه از دیگر موقوفات شاخص شهرستان است که دارای بیش از ۱۰ رقبه و نیت مختلف می باشد.


وی همچنین از ثبت موقوفه ای جدید در این شهرستان خبرداد و افزود: به همت حاج محمد باقر سلیمی موقوفه ای جدید‌ در این شهرستان به ثبت رسید که طبق آن ۱۰ هکتار زمین وقف خرید کتب آموزشی در دانشگاه های بشرویه گردید.‌


قیصری همچنین از اجرای طرح جی آی اس خبر داد و افزود: اطلاعات صحیح و دقیق رقبات شهرستان از طریق این طرح در یک پایگاه ثبت می شود و ما نیز اقدامات لازم را برای جمع آوری اطلاعات دقیق از رقبات در روستاها آغاز کرده ایم.


رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان بشرویه گفت: درحال حاضر طرح جامع بقاع متبرکه در ۳ بقعه امامزاده بشرویه در روستاهای هوگند، مجد و کرند اجرا می شود که پس از اتمام در مابقی امامزادگان نیز انجام خواهد شد.


وی به فعالیت های عمرانی انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه خبر داد و گفت: احداث فضای سبز در جوار بقعه امامزاده محمدبن اسحاق روستای کرند، پوشش سقف امامزاده روستای هوگند، محوطه سازی و بلوارکشی در حوزه امامزاده بی بی نجمه خاتون روستای مجد و... از جمله این اقدامات است.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه به اقدامات فرهنگی انجام شده توسط اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه نیز اشاره کرد و گفت: اجرای طرح دست های مهربانی و توزیع بیش از ۱۰۰ بسته اقلام به فقرا، برگزاری کلاس های حفظ قران و تربیت قاری و‌موذن، توزیع افطار بین نیازمندان، اجرای برنامه های بصیرت عاشورایی، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و رهروان حضرت زینب از جمله برنامه های فرهنگی انجام شده توسط این نهاد است.


قیصری همچنین از پیگیری انجام ثبت رسمی ۲۸۰ سند مالکیت موقوفه در بشرویه خبرداد.


وی بااشاره به برنامه های هفته وقف نیز گفت: برپایی نمایشگاه اسناد وقفی در محل حسینیه رباطی این شهرستان، برگزاری همایش یاوران وقف باحضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، برپایی محفل انس باقران با حضور قاری بین المللی و... از جمله مهم ترین برنامه های هفته وقف در بشرویه می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار