رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم به پانا خبر داد؛

15 رشته دانشگاهی دارای بیشترین متقاضی هیأت علمی/ پیشتازی دانشگاه تهران

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم با بیان اینکه 15 رشته تحصیلی دانشگاهی دارای بیشترین متقاضی هیأت علمی است، گفت: دانشگاه تهران دارای بیشترین متقاضی جذب هیأت علمی است.

کد مطلب: ۶۸۵۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام رضوان طلب در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به فراخوان هیأت علمی شهریورماه سال 96 اظهارداشت: 60 دانشگاه بیشترین پرونده را برای بررسی اعضای هیات علمی به وزارت علوم داشتند که دانشگاه تهران دارای بیشترین متقاضی جذب و پس از آن موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی علوم و فنون سپاهان در رتبه دوم قرار داشته است به طوری که بیش از هزار داوطلب برای این دانشگاه در سامانه اولویت گذاری کرده بودند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیأت علمی وزارت علوم خاطرنشان کرد: حدود 120 دانشگاه کشور در سامانه وزارت علوم برای جذب هیأت علمی تقاضای خود را بارگذاری کرده اند.

وی افزود: پرونده متقاضیان در یک دوره 3 ماهه توسط دانشگاه بررسی می شود و پرونده ها در وزارت علوم به مدت 45 روز مورد بررسی قرار می گیرد. البته بر اساس آمار در شش ماهه نخست سال 96روند بررسی پرونده هایی که به مرحله نهایی رسیده در دانشگاه طولانی بوده و 208 روز طول کشیده است اما در وزارت علوم کمتر از زمان تعیین شده بررسی است و پرونده ها 31 روزه بررسی شده اند.

این مقام مسئول در وزارت علوم با اشاره به بیشترین تقاضای هیأت علمی در رشته های تحصیلی نیز گفت: در فراخوان شهریورماه رشته های تحصیلی که دارای بیشترین متقاضی بودند تعیین شد و در این میان رشته های شیمی، مهندسی برق، مهندسی عمران، مکانیک، فیزیک، مهندسی کامپیوتر، ریاضی، حقوق، زبان و ادبیات فارسی، مهندسی شیمی، زیست شناسی، روانشناسی، تربیت بدنی، مهندسی مواد و مهندسی معماری 15 رشته ای دارای بیشترین متقاضی هیأت علمی بوده است.

به گزارش پانا، در فراخوان شهریورماه سال جاری ۱۲هزار و ۵۲۱ متقاضی شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار