معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری خبر داد

مسدود شدن حدود ۳ هزار خط پیامک انبوه در پی شکایت مردم

​معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: با توسعه امکانات سامانه پیامکی ۱۹۵ و فراهم شدن امکان ثبت شکایت از پیامکهای انبوه ارسالی از تلفن ثابت و سرشماره‌های تبلیغاتی تاکنون ۲۲۱ هزار و ۷۵۵ شکایت در سامانه ۱۹۵ ثبت شده است.

کد مطلب: ۶۸۵۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ مجید حقی با اشاره به این موضوع اظهار کرد: از تعداد شکایتهای پیامکی ارسالی 95 هزار و 579 شکایت با قالب درست ارسال شده که از این تعداد 90 هزار شکایت به خطوط تلفن همراه، هزار و 676 شکایت به خطوط تلفن ثابت و 3 هزار و 445 شکایت به سرشماره‌های تبلیغاتی مربوط می‌شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری درباره نتایج بررسی شکایتهای ثبت شده گفت: شکایتهای ثبت شده در سامانه 195 از سوی 36 هزار و 648 شاکی اعلام شده که پس از بررسی، حدود دو هزار و 978 خطی که پیامک انبوه مزاحم از آنها ارسال می‌شده، مسدود شده است.

حقی درباره قالب درست ارسال شکایت از پیامکهای انبوه به سامانه 195 اظهار کرد: مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و *******026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000، ***2000، ***3000 و ***5000 و برای شماره‌های تلفن همراه شخصی به شکل *********09 برای سامانه 195 ارسال کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار