مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

مجمع خیرین ویژه نخبگان در استان مازندران تشکیل شود

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت تشکیل و راه اندازی مجمع خیرین ویژه نخبگان در استان گفت: نخبگان استان مازندران نیاز به حمایت ویژه دارند.

کد مطلب: ۶۸۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا؛ «سید علی قاسمی» در نشست باشگاه دانش پژوهان جوان که در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مجمع خیرین ویژه نخبگان می تواند ثبت شده، دارای اساسنامه گردد و به عنوان یک تشکل رسمی و شناسنامه دار فعالیت کند.

وی با اشاره به ضرورت تأسیس مکانی به عنوان مرکز دانش پژوهان جوان استان، تصریح کرد: پیشنهاداتی برای این مرکز وجود دارد که در دست بررسی است. با ساخت این مرکز، باشگاه دانش پژوهان جوان دارای هویت شده و می تواند برنامه های خود را بسیار بهتر عملی سازد.

قاسمی با بیان اینکه اصلی ترین مسأله در باشگاه دانش پژوهان جوان برنامه محوری است، خاطرنشان کرد: باید کارگروهی تشکیل شده و برنامه های پیشنهادی خود را ارائه دهد و پس از بحث و بررسی بر روی این برنامه، به عنوان نقشه راه باشگاه در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به لزوم بهره مندی باشگاه از ظرفیت های درون و برون سازمانی، ادامه داد: باید این ظرفیت ها منجمله دانشگاه های استان احصا شده و نحوه برقراری ارتباط و تعامل با تمامی دستگاه ها مشخص شود. همچنین استفاده از ظرفیت پژوهشسراهای استان نیز می تواند در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه در امر نخبه پروری نباید در المپیاد و دانش آموزان استعدادهای درخشان محدود شویم، تصریح کرد: باید بر روی مدارس عادی هم سرمایه گذاری شود و نخبگان این مدارس شناسایی شوند که البته نخبه پروری تنها به معنای شناسایی نخبگان نیست بلکه علاوه بر شناسایی باید به هدایت، پرورش و نگهداشت نخبگان نیز توجه کنیم.

قاسمی با اشاره به موفقیت های سال تحصیلی 96-95 دانش آموزان مازندرانی در المپیادهای علمی گفت: المپیاد علمی از سال 76 یعنی 20 سال قبل تاکنون هر ساله برگزار می شود که امسال از حیث کسب مدال بی سابقه بود. امسال 45 درصد دانش آموزان مازندرانی شرکت کننده در المپیادهای علمی مدال طلا کسب کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران راه اندازی فضای تخصصی برای تمامی رشته ها را امری ضروری دانست و اظهار داشت: باید موقعیت و مکانی ایجاد شود که دانش آموزان نخبه از فضای آموزشی مناسبی بهره مند باشند و کلاس های آموزشی، امور پژوهشی، مباحثه و تفکر خلاقانه در این فضا ممکن شود.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت مازندران یادآور شد: به این حوزه عشق می ورزم و از ابتدای کارم تمام تلاشم بر این بود تا حوزه پژوهش و نخبه پروری ارتقا یابد و کاری کنیم تا نخبگان به عنوان رهبران و مدیران آینده استان مدیریت و امور استان را دست گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار