بازدید استاندار خراسان رضوی از اسکان زائران پیاده در مدارس مشهد

استاندار خراسان رضوی به همراه جمعی از مسئولان روز جمعه از محل اسکان زائران پیاده در مدارس مشهد بازدید کرد و از نزدیک در جریان نحوه خدمات رسانی به آنان قرار گرفت.

کد مطلب: ۶۸۴۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، علیرضا رشیدیان از محل اسکان زائران پیاده در دبستان 'نوروزعلی بمانی'، دبیرستان دخترانه 'فضه' و مدرسه 'علی اصغر اعطایی' واقع در سیدی و بلوار نامجو، مدرسه 'عباس مصور' و مجتمع آموزشی شهید حاتمی در محدوده استقلال، مدرسه 'انسیه' در بلوار نامجو و دبیرستان 'نصیرزاده' در چهارراه عشرت آباد مشهد بازدید کرد.
رشیدیان با اشاره به ورود زائران پیاده از سراسر کشور به مشهد مقدس افزود: تاکنون 130 هزار زائر پیاده به مشهد مقدس وارد شده و بیش از 70 هزار نفر نیز در راه هستند.
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: برخی از کاروان های زائران پیاده رضوی نیز طی امروز و فردا حرکتشان را آغاز خواهند کرد.
وی اظهار کرد: آنچه در مسیر و اسکان زائران پیاده مشاهده می شود، مانند واکس زدن کفش زائران، شستن لباس و ماساژ دادن پای زائران برای رفع خستگی همه و همه بر اساس آموزه های دینی و اسلامی است و فرصت خوبی برای اشاعه پیام امام مهربانی ها است.
گفتنی است؛ بر اساس برآوردها امسال مشهد در ایام پایانی ماه صفر میزبان چهار میلیون زائر و مسافر است که 330 هزار نفر از این تعداد زائران پیاده هستند.پارسال حدود 3.5 میلیون زائر و مسافر در ایام پایانی ماه صفر به مشهد سفر کرده بودند.
کاظمی مدیر کل آموزش و پرورش در حاشیه این بازدید گفت: در طرح گام های عاشقی 410 مدرسه برای اسکان زائران که همزمان با دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس سفر می کنند، پیش بینی شده است.که از این تعداد 185 مدرسه برای زائران پیاده و 225 مدرسه برای دیگر زائران در مشهد اختصاص یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار