هاشمی پور: نقش مدارس شبانه روزی در پوشش تحصیلی انکار ناپذیر است

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه نقش مدارس شبانه روزی در عدالت آموزشی و پوشش تحصیلی انکار ناپذیر است، از توجه وِیژه آموزش و پرورش هرمزگان به مدارس شبانه روزی خبر داد.

کد مطلب: ۶۸۴۴۰۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، دانش هاشمی پور در حاشیه بازدید سرزده از خوابگاه های مدارس شبانه روزی شهرستان سیریک، در جمع دانش آموزان افزود: نقش مدارس شبانه روزی فقط معطوف به امور آموزشی نیست و این مدارس در تقویت شاخص های فرهنگی و اجتماعی از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت هستند.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت آموزشی، افزايش‌ درصد پوشش‌ تحصيلي‌ دانش‌ آموزان‌ روستايي‌ و مناطق‌ کمتر توسعه یافته، ارتقاء سطح‌ كيفي‌ آموزش و پيشگيري‌ از تبعات‌ ناشي‌ از مهاجرت‌ دانش‌آموزان‌ روستايي‌ به‌ مراكز شهري‌ و همچنین فراهم‌ كردن‌ زمينه‌ تربيت‌ نيروي‌ انساني‌ مورد نياز مناطق‌ کمترتوسعه یافته از بين‌ دانش‌آموزان‌ بومي‌ به عنوان مهمترین اهداف تاسیس مدارس شبانه روزی است که در متن برنامه های آموزش و پرروش قرار دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه استمرار آموزش و یادگیری در مدارس شبانه روزی علاوه بر امور تحصیلی شامل مهارت های زندگی نیز می شود، خاطرنشان کرد: جامعیت آموزش ها در این مدارس نقش مهمی در تربیت نسلی آگاه و توانمند برای فردای جامعه است.

هاشمی پور که در این بازدید گفت و گوی صمیمانه ای را با دانش آموزان داشت، در پاسخ به درخواست ها و انتظارات آنان یادآور شد: با وجود محدودیت های اعتباری همه تلاش مجموعه آموزش و پرورش هرمزگان بر فراهم کردن حداکثر امکانات برای مدارس شبانه روزی است تا شما دانش آموزان عزیز با آرامش خاطر به تحصیل بپردازید.

به گفته وی اگرچه اداره مدارس شبانه روزی مستلزم صرف هزینه های بیشتری نسبت به مدارس عادی است اما در منظر آموزش و پرورش این هزینه ها سرمایه گذاری برای تربیت نسل آینده ساز جامعه خصوصا در مناطق کمتر توسعه یافته است و همه تلاش براین است که حداکثر حمایت را از مدارس شبانه روزی داشته باشیم.

گفتنی است؛ مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه سفرهای دوره ای خود به مناطق تابعه، از مدارس شهرستان جاسک خصوصا مدارس مناطق صعب العبور این شهرستان بازدید کرد و مسائل و‌ مشکلات آنان را مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار