مدارس شاهد هنوز دارای ارزش و اعتبار خاصی است

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران گفت: مدارس شاهد هنوز برای مردم و خانواده ها دارای ارزش و اعتبار خاصی است و از وظایف ما این است که نام شاهد ماندگار بماند.

کد مطلب: ۶۸۴۳۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، اسفندیار نظری در گردهمایی مدیران مدارس شاهد و ایثارگران و کارشناسان شاهد شهرستان ها و مناطق مازندران که در مجتمع رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار داشت: دنیای امروز منطبق بر تصمیم گیری سازنده است و مدیران باید در هر لحظه آمادگی لازم برای پاسخگویی به سوالات را داشته باشند .

وی تربیت را پیام اصلی سند تحول بنیادین دانسته و تصریح کرد: مدیران باید دارای علم، اخلاق و حرفه مورد نظر باشند تا به کیفیت بخشی به اهداف سازنده برسند .

این مسئول آموزش و نگهداری آن را دو چالش مهم در آموزش و پروش ذکر کرد و ادامه داد: با فراگیری و تبادل تجربه باید در راستای توسعه آموزشی گام برداریم .

وی پذیرش تغییرات را امری مهم در تغییر روش ها و دیگاه ها دانست و بیان داشت: درتغییرات سازنده مدل اصولی را به دنبال دارد که منجر به تغییرات همه ی اجزای مدرسه می شود .

نظری رفتار منطقی را یکی از مهمترین اصول در تغییر عنوان کرد و ادامه داد: مدارس شاهد دارای ارزش و اعتبار خاصی است و جزو وظیفه است که نام شاهد ماندگار بماند .

معاون متوسطه با بیان اینکه اعتماد به نفس،کنترل و توجه به اصول اخلاقی از ویژگی های مدیران ماندگار است، اذعان داشت: متانت، ظاهر و ارتباط سازنده سه عامل مهم است که منجر به خلاقیت در رفتار، شهامت و شوخ طبعی می شود .

وی بابیان اینکه خلاقیت در کار منجر به افزایش قدرت رهبری می شود افزود: در دنیای امروز مدیر تحول خواه فردی است که دنبال تغییرات همه جانبه در همه ابعاد کاری باشد .

نظری برون رفت همایش ها و دوره های آموزشی را منطبق بر اجرای دقیق برنامه ها و جشنواره های دانش آموزی برشمرد و اضافه کرد: باید به این باور برسیم که با شخصیت بخشی و هویت بخشی به دانش آموزان میزان باور پذیری، خلاقیت و اعتماد افزایی دانش آموزان افزایش می یابد .

معاون متوسطه رویکرد هویت بخشی را توجه به فرهنگ بومی و محلی، خلاقیت و دانش محوری عنوان کرد و گفت: آموزش های صحیح و مهارت آموزی باید از دوره ابتدایی شروع شود اگر دانش آموز یک مهارت بلد باشد با استقلال یک گام به جلو بر می دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار