یادداشتی برای تسلی دل آزرده یار مهربان:

کتاب ، یاری فراموش شده در خاطر انسان

کتاب وسیله ای است که دانش بشری به یاری آن از تباه شدن مصون می ماند و اندوخته هایش به آیندگان منتقل می شود و نیز كتاب محصول تجربه‏ هاي بشر و خلاقيت‏هاي ذهني و آموخته‏ هاي دراز مدت افراد است و همچنین سهم كتاب در انتقال دانش‏ها، گاهي به مراتب بيشتر و فراتر از ديگر ابزارهای آموزشي است.

کد مطلب: ۶۸۴۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،در سال 1372 خورشیدی 24 آبان به عنوان روز کتاب و کتاب‌خوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز هست. نخستین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در روزهای چهارم تا دهم دی ماه سال 1372 با پیام رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ،برگزار شد.

یکی از مهم ترین ویژگیهایی که باعث میشوند آثار و کتاب ها خاطره انگیز شوند، در نظر گرفتن این نکته مهم است که این گونه کتابها باید دست کم پاسخی به یکی از سوالها و یا نیازهای مخاطبان خود بدهند، پاسخی که با توجه به اولویتهای فرد،به صورت زیبا و متین و استوار و قانع کننده داده شود.

یکی از مشکلات و کاستی های جامعه ما گریز از کتاب و پایین بودن سطح فرهنگ مطالعه است. این نقیصه، ریشه ها و علت های مختلفی می تواند داشته باشد که شاید در رأس آنها «عدم احساس ضرورت برای کتاب خواندن » است. تا وقتی انسان در وضعیت «نیاز و کمک » قرار نگیرد، در پی رفع این نقص نخواهد بود.

آمارهای مربوط به کتاب خوانی در ایران، نگران کننده است. «هر ایرانی در سال، فقط چند ثانیه مطالعه می­کند.» تمایل به کتاب خوانی، در ایران بسیار کم است؛ زیرا دراین زمینه فرهنگ سازی نشده است.

مطالعه، غذای روح و درمان بیماری های فکری است. کتاب، معلمی ساده و صمیمی و همیشه در دسترس است که بی ادعا و بدون تکلیف و منّت، آنچه دارد در اختیار ما می گذارد.

در بسیاری از مواقع و موارد ما این یار مهربان را کنار میگذاریم و خود را سرگرم کارهای بیهوده می کنیم ، اما چه خوب است که خود را موظف به خواندن کتاب کنیم و کتاب را به دیگران نیز هدیه کنیم تا سهمی اندک در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

خبرنگار پانا : سید محمد علی سجادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار