نشست هم اندیشی مجمع خیرین سلامت شهرستان بویراحمد برگزار شد

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بویراحمد در نشست مجمع خیرین سلامت این شهرستان گفت: 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی به مناطق حاشیه نشین شهر یاسوج تخصیص داده شده است.

کد مطلب: ۶۸۴۲۸۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه وبویراحمد، این نشست صبح امروز با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بویراحمد، رئیس مجمع خیرین سلامت استان و اعضاء مجمع خیرین، رئیس دفتر نماینده محترم شهرستان، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رئیس شورای مشارکتهای مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد برگزار گردید.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بویراحمد در این نشست ضمن تسلیت به بازماندگان زلزله کرمانشاه اظهار کرد: با وجود بافت های فرسوده زیادی که در شهر یاسوج وجود دارد اگر زلزله ای در حد زلزله اخیر در این شهر رخ دهد، کمتر از نیم ساعت امکان دسترسی به بیمارستان شهید بهشتی قطع می شود.

عبدالحمید پناهی با تاکید بر ضرورت و توجه جدی به محلات حاشیه نشین شهر یاسوج گفت: حدود 5 میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی به مناطق حاشیه نشین در حوزه مادوان، بلهزار، اکبرآباد، اختصاص داده شده است.

پناهی با اعلام رشد 23 درصدی جمعیت شهرستان بویراحمد گفت: با توجه به دو سرشماری اخیر نفوس و مسکن حدود 60 هزار نفر به جمعیت شهرستان بویراحمد اضافه شده است.

ساخت 4 مرکز بهداشت و درمان و 9 پایگاه سلامت شهری / اولویت های مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گفت: با توجه به مشکلات و محرومیت ها از دیرباز در استان و شهرستان بویراحمد جا دارد بیش از گذشته از مشارکت و حضور خیران در حوزه بهداشت و درمان استقبال کنیم و دست آنها را بفشاریم.

محسن مرادی اظهار کرد: ما اولویت های بهداشت و درمان شهرستان بویراحمد را به شکل مدون در آورده ایم و به حوزه های ستادی و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده کرده ایم.

مرادی با بیان اینکه توزیع پروژه ها متناسب با شاخص های توسعه و جمعیت شهرستان بویراحمد نبوده است، اظهار کرد: از 10 پروژه بنیاد برکت در استان فقط دو پروژه به بویراحمد اختصاص داده شده است. با توجه به اینکه 43 درصد جمعیت استان در این شهرستان هستند توزیع پروژه ها منصفانه نبوده است و ما مراتب گلایه خودمان را به صورت مکتوب به مسولان دانشگاه و مجمع خیرین اعلام کرده ایم.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد افزود: در حومه شهر یاسوج ساخت 4 مرکز بهداشتی و درمانی مصوب شده است، این چهار مرکز اولویت های ما در حوزه بهداشت و سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت 9 پایگاه سلامت شهری بر اساس طرح تحول سلامت برای مرکز شهرستان بویراحمد مصوب شده گفت : شهرداری تا الان زمین 7 پایگاه را به ما تحویل داده است، انتظار می رود با توجه به گستردگی شهر و مشکلات و مسایل اعتباری خیرین در این خصوص به ما کمک کنند.

اهدا چهار دستگاه دیالیز توسط سفارت ژاپن به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج

رئیس مجمع خیرین سلامت کهگیلویه وبویراحمد برای اولین بار در این نشست مطرح کرد: سفارت ژاپن چهار دستگاه دیالیز به مبلغ 250 میلیون تومان به ما هدیه کردند که در بیمارستان شهید بهشتی نصب شده است.

سالا جوکار همچنین خبر داد: خانه بهداشت حیدرآباد لوداب در چند روز آینده به بهره برداری می رسد.

جوکار بیان کرد: با مشارکت ۲ میلیارد تومانی خیراندیش سلامت جناب آقای بارونی زاده ؛ ساخت مرکز خدمات جامع سلامت و اورژانس ۱۱۵ در سرآبتاوه شهرستان بویراحمد با تحویل زمین مناسب اجرایی می شود.

رئیس مجمع خیرین سلامت استان با اشاره به فعالیت‌های موسسه محکم گفت: این موسسه 250 بیمار سرطانی را تحت پوشش قرار داده، به طوری که در ماه هر نسخه‌ای که از این بیماران به موسسه ارائه شده، تا سقف یک میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی افزود: مجمع خیرین سلامت استان ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار برای احداث خانه بهداشت لوداب هزینه کرد، همچنین همراه‌ سرای بیمارستان امام سجاد (ع) با ۶۰۰ میلیون تومان در حال ساخت است.

برگزاری اولین همایش بانوان خیر سلامت در استان

رئیس شورای مشارکتهای مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: اولین همایش بانوان خیر سلامت استان اسفندماه دریاسوج برگزار می‌شود.

زینب قربانی درباره تشکیل شورای مشارکت بانوان خیر سلامت در سطح شهرستان بویراحمد گفت:این شورا به منظور برقراری ارتباط، ایجاد تعامل پایدار و فراهم آوردن بستری مناسب جهت ایفای نقش موثر زنان خیر در کمک به نظام سلامت تشکیل می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار