در راستای بازسازی اردوگاه نگارمن بسطام انجام شد:

کمک 350میلیون تومانی فرماندارشاهرود به اردوگاه سازمان دانش آموزی استان

با مساعدت و کمک 350 میلیون تومانی معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود، اردوگاه نگارمن بسطام، مجدد بازسازی شده و در جهت برگزاری اردوهای مهارتی و تشکیلاتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد مطلب: ۶۸۴۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، سید محمدرضا هاشمی، با بیان اینکه چنین اردوگاه هایی ویژه برای اعضاء پیشتاز استان سمنان در جهت انجام فعالیت ها و اردوهای ملی مهارتی و تشکیلاتی، بسیار مهم است؛ لذا مصمم هستم اردوگاه موجود را نوسازی و بازسازی کرده و توسعه دهم.

وی افزود: آموزش دانش آموزان طبق ضوابط علمی و استاندارد هرگز به محیط‌های آموزشی منحصر نمی‌شود، بلکه کسب مهارت در زندگی دانش‌آموز باتجربه زندگی در اجتماع و محیط‌های دیگر به کمک فعالیت ها و اردوهای تشکیلاتی سازمان دانش آموزی، می‌تواند بنیه علمی و عملی آینده‌سازان را تقویت کرده و آن‌ها را برای زندگی بهتر آماده کند.

فرماندار شهرستان شاهرود خاطرنشان کرد: برای آموختن تعالیم و تجارب به محیطی فراتر از محیطِ مدرسه نیاز است، از این‌ رو در کنار مدارس همواره موضوع استفاده از اردوگاه‌ها به‌عنوان مکانی برای تجربه‌اندوزی توأم با تفریح، یکی از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های آموزشی کشور بوده است.

هاشمی همچنین بابیان این‌که شهرستان شاهرود یکی از مناطقی است که از نظر گردشگری دارای طبیعتی بسیار زیبا، بکر و تنوع آب و هوایی مناسب است، تصریح کرد: عدم وجود یک اردوگاه ملی مناسب و با امکانات مطلوب در این شهرستان، موجب شده در حوزه‌ اجرای اردوهای ملی دانش‌آموزی با مشکل مواجه بوده و هر سال باید هزینه‌های هنگفتی صرف اعزام دانش‌آموزان به اردوهای خارج از استان شود، بنابراین با توجه به زیرساخت‌های موجود، ساخت یک اردوگاه در سطح ملی در این استان ضروری است.

وی با عنوان این مطلب که امروز شاهرود دارای ظرفیت های ویژه گردشگری عرفانی، طبیعی، ورزشی، اکوتوریسم، حیات وحش و ... همچون بایزید بسطام، جنگل ابر، آرامگاه شیخ ابوالحسن خراقانی، جنگل اولنگ، تپه سنگ چخماق و ... است، یادآور شد: بنابراین در صورت بازسازی اردوگاه نگارمن بسطام و استفاده از آن به عنوان یک اردوگاه ملی، موجب حضور دانش آموزان و فرهنگیان از سراسر کشور و معرفی ظرفیت ها و امکانات تفریحی و گردشگری موجود در این شهرستان به سراسر کشور شده و با این شرایط باید به این مهم عنایت ویژه ای داشت.

فرماندار شهرستان شاهرود با بیان اینکه مجموعه‌های گردشگری، عقل منفصل شهر است، گفت: مدیران و تصمیم گیرندگان شهر به نوعی محتوا و فضای عمومی را برای پذیرش در جامعه مهیا می کنند، لیکن باید در نظر داشت که ما باید از ابزار، امکانات و فضای اجتماعی که در اختیار داریم، از آن به نحو شایسته استفاده کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

هاشمی ادامه داد: در این بین سازمان دانش آموزی استان نیز متعهد هست در ازای تامین بخشی از هزینه بازسازی اردوگاه امام خمینی بسطام از فرمانداری شاهرود، بخشی از هزینه دیگر را نیز از حوزه ملی تامین کرده و حداقل سالی یک بار، اردوی ملی در این اردوگاه برگزار کند تا ظرفیت های موجود در این شهرستان به سراسر کشور شناسانده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار