رئیس سازمان جهاد کشاوری آذربایجان غربی:

خرید بیش از یک میلیون تن چغندرقند از کشاورزان آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت چغندرقند تاکنون بیش از یک میلیون تن از چغندر قند تولیدی کشاورزان، توسط کارخانجات قند آذربایجان غربی خریداری شده است.

کد مطلب: ۶۸۴۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان اراضی زیرکشت چغندر قند استان اظهار کرد: برنامه ابلاغی سال زراعی 96- 95 برای کشت چغندر قند 23هزار هکتار بود که با توجه به تمایل چغندرکاران استان به کشت این محصول و آشنایی با روشهای کشت ، داشت و برداشت چغندرقند، امسال بیش از 30 هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت چغندر قند رفته است که این میزان افزایش کشت بیشتر درشهرستانهای خارج از حوزه آبریز دریاچه ارومیه و در سطح شهرستانهای خوی و پیرانشهر است .

وی ادامه داد : کشاورزان ملزم به اجرای برنامه ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی در کشت این محصول و رعایت الگوی کشت با توجه به بحران کم ابی دریاچه ارومیه هستند و در این راستا برنامه های ترویجی و اگاه سازی کشاورزان در این زمینه اجرا می شود و از کشاورزان نیز انتظار داریم همانند سالهای قبل مشارکت بیشتری در اجرای برنامه ها و سیاستهای سازمان در این زمینه داشته باشند.

کریم زاده افزود : امسال پیش بینی می کنیم بیش از ۲میلیون و ۲۰۰ هزار تن چغندر قند در اراضی زراعی استان تولید شود.

وی بیان کرد : طبق هماهنگی های انجام شده از این میزان تولید برآورد شده در حدود یک میلیون و ۹۸۰ هزار تن تحویل کارخانجات قند استان خواهد شد و طبق تعهد و قول مساعد ۵ کارخانه قند استان علاوه بر دریافت این میزان چغندرقند مازاد تولید را نیز تا پایان دی ماه با افزایش ظرفیت و ساعات کاری دریافت خواهند کرد.

اسمعیل کریم زاده از کارخانجات قند استان درخواست کرد در راستای پاسداشت زحمات چغندرکاران، رفتارشایسته و مناسبی در زمان تحویل چغندر قند با زارعین عزیز استان داشته باشند و در امر تحویل محصول و پرداخت بهای چغندر قند تسریع و اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی بیان کرد:با توجه به اینکه قیمت شکرهنوز اعلام نشده و کارخانه ها هنوز شکر نفروخته اند، ولی تاکنون 13درصداز بهای چغندر قند تحویلی به صورت کمکهای غیر نقدی نظیر،تحویل تفاله، پرداخت کرایه حمل، تامین نهاده هاو...به کشاورزان پرداخت شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار