راه اندازی 585 کتابخانه کلاسی در مدرسه های استان بوشهر

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر 585کتابخانه کلاسی در دوره ابتدایی استان راه اندازی شده است.

کد مطلب: ۶۸۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا، سیروس فتحی اظهار داشت: براساس برنامه ریزی انجام شده تاکنون 71هزار و 598جلد کتاب در کتابخانه های کلاسی استان برای دانش آموزان تامین شده است.
وی اضافه کرد: کتابهای کتابخانه های کلاسی که متناسب با نیاز آموزشی دانش آموزان است با همکاری دانش آموزان و آموزش و پرورش تامین می شود.
فتحی اظهار کرد: از 965مدرسه دارای کتابخانه استان بوشهر 443 مدرسه دارای کتابخانه مستقل و 522 کتابخانه به صورت مشترک است.
وی یادآور شد: در زمان حاضر 197هزار و 280 دانش آموز بدون احتساب نوآموزان دوره پیش دبستانی در استان بوشهر وجود دارد که به طور میانگین سرانه کتاب دانش آموزی حدود پنج جلد است.
فتحی گفت: امسال در قالب طرح 50هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه 200 نمایشگاه کتاب در 200 مدرسه استان بوشهر برپا شده است.
وی یادآور شد: از این شمار102 نمایشگاه در دوره ابتدایی، 45نمایشگاه در متوسطه اول، 53 نمایشگاه در متوسطه دوم برپا شده است.
فتحی بیان کرد: در این نمایشگاه ها 180 عنوان کتاب در بخش های علمی، آموزشی، کمک درسی، فرهنگی، ادبی و مذهبی ارائه شده که دانش آموزان می توانند کتابهای مورد نظر را با 20 درصد تخفیف تهیه کنند.
وی یادآورشد: همچنین در اجرای طرح پایتخت کتاب ایران با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 939باشگاه کتابخوان نیز با عضویت 10 هزار دانش آموز در استان بوشهر راه اندازی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار