با حضور مدیرکل میراث فرهنگی صورت گرفت:

افتتاح اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی) در یاسوج

با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری و برخی از مسئولین استانی و شهرستانی اولین نمایشگاه تاپ استری (گلیم تابلویی)در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد برگزارشد.

کد مطلب: ۶۸۳۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به اینکه هنر تاپ استری در واقع بافته های پود نمای ساده بافی هستند كه نقوش آن با روش بافت آزاد ايجاد می شود و پود كاملاً روی تار را می پوشاند و نقش را می سازد اظهار کرد: می توان اين بافته ها را آويزه تزيينی نيز ناميد.
محمود باقری با بیان اینکه این نمایشگاه تلفیقی از هنر و خلاقیت است تصریح کرد: آثار موجود در نمایشگاه گلیم تابلوهایی است که طبیعت استان را به معرض نمایش قرار داده است.
وی گفت:در این نمایشگاه 35اثر وجود دارد که علاقه مندان می تواند از تاریخ 24لغایت 30آبانماه 1396همه روزه از این نمایشگاه واقع در نگارخانه باران اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بازدید کنند.
باقری با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف احیای هنر تاپ استری در استان افتتاح شده است ابرازداشت: تلاش داریم تا با حمایت از هنرمندان حوزه صنایع دستی استعداد های کهگیلویه وبویراحمد را شکوفا سازیم.
وی افزود: یکی از اولویت های مهم کاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد اشتغال هر چه بیشتر و افزایش روزافزون تولید انواع محصولات صنایع دستی در استان با استفاده بهینه تر از ظرفیت ها و قابلیت های موجود در این زمینه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بحث کیفیت انواع محصولات صنایع دستی استان از اهمیت ویژه ای برای مسئولان این اداره کل برخوردار است.
باقری عنوان کرد: بهبود و افزایش کیفیت انواع محصولات صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد زمینه فروش بهتر و آسان تر آنها را فراهم می کند.
بر پایه این گزارش،هر 35آثار موجود در این نمایشگاه مربوط به هنرمند هم استانی سرکارخانم فریده اسماعیلی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار