معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان:

دانش آموزان ما بهترین سفیران سلامت هستند

همه مسئولین کشور به این نتیجه رسیده اند که دانش آموزان ما بهترین سفیران سلامت هستند و یک فرهنگ را می توان توسط دانش آموزان به خوبی گسترش داد.

کد مطلب: ۶۸۳۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از پیربکران، احمدی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره موضوع آسیب های شناسی موجود در جامعه با مخاطبین خود صحبت کرد.

وی در آغاز صحبت ها ضمن تسلیت حادثه ناگوار زلزله در نوار غربی کشور خطاب به دانش آموزان گفت: آسیب های اجتماعی یعنی طلاق، اعتیاد به مواد مخدر و ... . بحثی که امروز در جامعه ما هست و نیروهای کیفی جامعه را مورد هدف قرار داده است موضوع اعتیاد است. اعتیاد از ریشه اتفاقات ناگوار و بلایی خانمان سوز است. آفتی است که فرزندان این جامعه نقشی در بوجود آوردن اتفاقات ناگوار ناشی از آن ندارند ولی آسیب های حاصل از آن بیشتر آنها را تحت تاثیر قرار می دهد. وی در ادامه هدف از طرح این مسئله را در مدرسه بیان کرد و گفت: این موضوع در حال حاضر در همه مدارس ما بیان می شود به جهت اینکه همه مسئولین کشور به این نتیجه رسیده اند که دانش آموزان ما بهترین سفیران سلامت هستند. یک فرهنگ را می توان توسط دانش آموزان بخوبی گسترش داد. پتانسیل دانش آموز فعال کمک خوبی جهت رفع این نابسامانی جهت ایجاد جامعه ای پرنشاط و کاری است.

در جامعه آموزش و پرورش موضوع مشاور یار یا همیاران مشاور وجود دارد. این یعنی اینکه مربیان افراد مورد اعتماد جامعه هستند و به تبع راهنمایی معلمان، استفاده از پتانسیل و انرژی دانش آموزان در فرهنگ سازی اهداف مؤثر است. دانش آموزان از نظر فکری و نگرشی ترمیم کننده کسانی هستند که به بیراهه قدم بر می دارند و مانع پیشرفت جامعه هستند. ما همه با هم باید این لکه های سیاه و آلوده را بشناسیم و با هم کمک کنیم تا سیاهی ها را از بین ببریم یا کاهش دهیم.

احمدی در این جلسه خطاب به معلمان گفت: نکته ای که باید همه ما به آن توجه کنیم این است که محیط های آموزشی و محیط های انسانی باید با نشاط باشند و یکی از راه های ایجاد محیط های با نشاط ، تشکل های دانش آموزی، نشست های فکری، کارها و سرودهای دسته جمعی و کارهای گروهی است. وی پوشش جمعی، رشد و تعاون، مشارکت را نتیجه کارهای گروهی و رشد عقلانی را نتیجه مشورت دانست.

احمدی ادامه داد: تقویت مهارت آموزی در وجود دانش آموزان یک رکن مهم است. همه اهداف تعلیم و تربیت برنامه درسی کلاسیک نیست. تربیت اجتماعی، همزیستی، هم اندیشی، سالم زیستن ، نگاه جمعی و ... وظیفه ما است که آموزش برنامه درسی کلاسیک را تکمیل می کند. و در نظام تعلیم و تربیت مورد دوم هدف اصلی است.

در ادامه جلسه زنگ هفته مبارزه با اعتیاد در مدارس توسط معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، فرماندار شهرستان فلاورجان و امام جمعه شهر پیربکران به صدا در آمد. همچنین در این جلسه با حضور مسئولین از جاده های پر خطر ورود مواد مخدر به کشور و میثاق نامه دانش آموزان درباره اعتیاد پرده برداری شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار