امیر تقی‌خانی:

کودک ۶ ساله ظهر امروز زنده از زیر آوار بیرون کشیده شد

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ظهر امروز یک کودک ۶ ساله به طور زنده از زیر آوار در شهر سرپل‌ ذهاب توسط سربازان تیپ ۲۸۱ نیروی زمینی ارتش بیرون کشیده شد.

کد مطلب: ۶۸۳۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، امیر شاهین تقی‌خانی گفت: ظهر امروز یک کودک ۶ ساله به طور زنده از زیر آوار در شهر سرپل‌ذهاب توسط سربازان تیپ ۲۸۱ نیروی زمینی ارتش بیرون کشیده شد.

وی افزود: حال عمومی این کودک خوب است، اما برای انجام معاینات دقیق‌تر به بیمارستان منطقه‌ای اعزام شد.

تقی‌خانی ادامه داد: ۲ تیم زنده‌یاب از تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه ارتش با امکانات لازم و سگ‌های آموزش‌دیده در منطقه زلزله‌زده مستقر شدند تا پیرو پیدا کردن این کودک و ایجاد امیدواری برای احتمال پیدا کردن افراد زنده٬ به تلاش‌های خودشان ادامه دهند.

وی تصریح کرد: یک تیم پزشکی مجهز به جراح٬ ارتوپد و پزشک عمومی نیز با امکانات لازم به بیمارستان‌های صحرایی مستقر در منطقه اضافه شدند.

سخنگوی ارتش اظهار داشت: ساعاتی پیش نیز دو فروند هواپیمای 747 و ایلویشن نیروی هوایی یکصد تن بار شامل چادرهای گروهای که جمعیت هلال احمر تامبن کرده بود به مقصد کرمانشاه حمل کردند.

وی افزود: از اقدامات مهم دیگر دومین روز امداد رسانی به زلزله زدگان توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران، ادامه پرواز بالگردهای هوا نیروز برای انتقال مجروحان و رساندن مواد غذایی، پتو، چادر، شیرخشک و ... به مناطق صعب العبور و روستاهای دور دست است که امکان دسترسی زمینی به آنها سخت است.

تقی خانی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش برای کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کرده و کارکنان این نیرو نیز به طور خودجوش با اهدای خون اعلام همراهی کرده اند و فرمانده نیروی دریایی نیز رسما اعلام کرده است آمادگی داریم امکانات سربازی، پزشکی، مهندسی و ... را به منطقه اعزام کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی ارتش نیز برای هرگونه کمکی که ستاد مدیریت بحران اعلام کند، اعلام آمادگی کرده است.

سخنگوی ارتش تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران تا هر زمان که نیاز باشد در کنار مردم است و همچنان عملیات آوار برداری، جستجو برای یافتن اجساد احتمالی یا افراد زنده احتمالی، تقسیم مواد غذایی، توزیع چادر و پتو و ... به قوت خود ادامه دارد.

منبع: میزان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار