رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان:

مانور زلزله در مدارس استان سمنان اجرا خواهد شد

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبرداد: نوزدهمین مانور زلزله در مدارس استان سمنان اجرا می شود.

کد مطلب: ۶۸۳۸۶۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا عامریان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، در حاشیه بازدید از مدرسه عفاف شهرستان شاهرود، فرهنگسازی، ارائه آموزش های ایمنی و ارتقاء مقاومت ذهنی دانش آموزان را از اهداف مانور زلزله عنوان کرد و اظهار کرد: نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، روز هشتم آذر، همزمان با سراسر کشور و با همکاری نهادهایی همچون سازمان داتش آموزی استان سمنان، هلال احمر، ستاد مدیریت بحران استانداری، اورژانس، نیروی انتظامی، آتش نشانی و دیگر نهادها در مدارس استان اجرا می شود.

وی افزود: در بحث حوادث طبیعی مهمترین کار، ارائه آموزش های لازم به مردم در خصوص کاهش مخاطرات احتمالی قبل، حین و حتی بعد از وقوع حادثه است.

عامریان با اشاره به اینکه اجرای این مانور در راستای ارائه آموزش های لازم به دانش آموزان در راستای مقابله با خطرات وقوع زلزله و کاهش آسیب های احتمالی است، عنوان کرد: در این مانور دانش آموزان نقاط امن و ایمن را شناسایی کرده و در آنجا پناه می گیرند.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، هدف از برگزاری این مانورها را ارائه آموزش های ایمنی از جمله پناه گیری و تخلیه اضطراری به دانش آموزان دانست و اعلام کرد: مربیان نهادهای ایمنی در مدارس کلیه دانش آموزان را تحت آموزش های لازم قرار می دهند.

عامریان تاکید کرد: امیدواریم این مانورها از مرحله نمادین خارج شود و به صورت هدفمند، مستمر و مداوم در طول سال اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه زلزله قابل پیش بینی و قابل تغییر نیست، گفت: زلزله قابل تدبیر است و با دادن آموزش های لازم می توان مخاطرات احتمالی آن را کاهش داد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، ابراز امیدواری کرد: اجرای مانورها و آموزش های این چنینی در طول سال به کاهش خطرات و عوارض جسمی، روحی و روانی و اضطراب دانش آموزان کمک کند.

عامریان، با بیان اینکه زلزله فقط یکی از بلایای طبیعی در کمین نشسته محسوب می شود، خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارات بلایای مختلف اعم از سیل، طوفان، تگرگ، خشکسالی و مواردی از این قبیل باید در جامعه آگاه سازی صورت بگیرد که در این راستا سیستم آموزشی به دلیل داشتن رسالت تربیتی و پرورشی باید بسترهای مورد نیاز را فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه این مانورها تاثیر بسیار زیادی را در مواقع بحرانی خواهد داشت، تصریح کرد: باید در راستای توسعه آگاهی ها و افزایش توانمندی های جوانان و نوجوانان برای مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غیرمترقبه ای در شهرستان ما به وقوع بپیوندد، میزان خسارات، صدمه های جسمی و تلفات به کمترین میزان کاهش پیدا کند و به نوعی از هم اکنون پیشگیری های لازم را آموزش بینند تا در صورت وقوع کمترین خسارت را داشته باشیم.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان عنوان کرد: در این مانور علاوه بر ارائه خدمات مورد نظر، آموزش های لازم توسط به دانش آموزان ارائه می کنند.

عامریان در بخشی از سخنان خود بیان کرد: امسال نیز طبق سال های گذشته، مراسمی بصورت نمادین برای شروع این مانور در مدرسه دخترانه عفاف شهرستان شاهرود با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار