500 نفر از تسهیلات سربازی شرکتهای دانش‌بنیان بهره بردند

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به اعطای تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به فعالان شرکتهای دانش‌بنیان گفت: مهمترین دارایی شرکت‌های دانش‌بنیان، نیروی انسانی آنها است و تداوم ارتباط شرکت دانش‌بنیان با افراد مشمول خدمت سربازی، از جمله نیازهایی بوده که معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری برای آن برنامه ویژه‌ای تدارک دیده است.

کد مطلب: ۶۸۳۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا،سید محمد صاحبکار خراسانی، عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری افزود: به منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی استفاده کنند و به همین منظور متقاضیان می‌توانند در سامانه soraya.bmn.ir ثبت‌نام و سوابق کاری و علمی و پژوهشی خود را اعلام کنند.

صاحبکار با اشاره به اینکه افراد بر مبنای شیوه‌نامه بنیاد ملی نخبگان انتخاب و به ستاد کل نیروهای مسلح معرفی می‌شوند، اعلام کرد: از 780 مورد تقاضا برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه تخصصی، با 504 تقاضا موافقت شده است. این افراد پس از گذراندن دوران آموزش نظامی، باید یک پروژه تحقیقاتی مورد نیاز بخش‌های دفاعی و دولتی را انجام دهند که پس از انجام موفق آن، کارت پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین توضیح داد: افراد متقاضی استفاده از این تسهیلات باید شرایط زیر را داشته باشند: «متقاضی باید دانش‌آموخته دوره کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی باشد و از زمان دانش‌آموختگی متقاضی بیش از سه سال نگذشته باشد»، «دانش‌آموخته باید در یکی از شرکت‌های دانش‌بنیانِ مورد تأیید معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به مدت دست کم 6 ماه (بر اساس فهرست بیمه شرکت در 6 ماه اخیر) به طور تمام وقت به فعالیت مشغول بوده باشد»، «میانگین کل برای دوره‌ کارشناسی متقاضیان باید بیش از 14 و برای دوره تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی) بیش از 15 باشد» و «متقاضی باید حائز امتیاز لازم از فعالیت‌های فناورانه، پژوهشی و آموزشی بر اساس معیارهای بنیاد در میان متقاضیان باشد (مثلا کسب جایزه‌های تحصیلی بنیاد یا میزان اشتغال در شرکت‌های دانش‌بنیان، عضو هیئت مدیره، مدیرعامل و فعالیت تمام وقت در شرکت دانش‌بنیان) امتیازآور است».

رئیس امور شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان با اشاره به محاسبه امتیازهای دانش‌آموختگان در سامانه آنلاین، افزود: باید همه اطلاعات به طور کامل در سامانه soraya.bmn.ir بارگذاری شود و تا تکمیل نهایی اطلاعات، فرایند بررسی آغاز نمی‌شود. همچنین در صورت رد درخواست، هر متقاضی مجاز است با ارتقای فعالیت‌های خود صرفاً یک بار دیگر درخواست خود را در سامانه بارگذاری کند، لذا متقاضیان باید در تکمیل مستندات دقت کنند.

عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فناوری همچنین در مورد شرایط شرکت‌های دانش‌بنیان برای استفاده از این تسهیلات، گفت: شرکت دانش‌بنیان باید دارای اظهارنامه مالیاتی باشد و کالاها و خدمات دانش‌بنیان خود را بر اساس اطلاعات اظهارنامه مالیاتی به فروش رسانده باشد.

وی درباره فرآیند استفاده از این تسهیلات، اظهار کرد: لازم است متقاضیان، معرفی‌نامه شرکت متبوع خود را بر اساس الگوی مذکور در سامانه ثریا (soraya.bmn.ir) تهیه و بارگذاری کنند و هیچ نیازی به مراجعه حضوری فرد یا ارائه تقاضای مکتوب به بنیاد ملی نخبگان یا معاونت علمی و فناوری نیست.

اطلاعات تکمیلی بر روی سامانه www.bmn.ir و یا سامانه http://daneshbonyan.isti.ir/ قرار داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار