برگزاری طرح سفیران مغز و شناخت همزمان با هفته ترویج علم

با حمایت کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی طرح سفیران مغز و شناخت در مدارس و پژوهش‌سراهای کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۳۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، همزمان با برگزاری هفته ترویج علم طرح سفیران مغز و شناخت در مدارس و پژوهش‌سراهای کشور با حمایت کمیته دانش آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی برگزار می‌شود.

ارائه سخنرانی‌ها توسط دانشجویان نخبه رشته‌های پزشکی، فنی مهندسی و روانشناسی به منظور معرفی علوم و فناوری‌های شناختی، نصب روزنامه‌های دیواری با موضوع تازه‌های علوم شناختی و همچنین برگزاری مسابقات دانش‌آموزی از جمله برنامه‌های جانبی این طرح است.

این طرح با همکاری انجمن علوم اعصاب صدرا، پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، انجمن علمی علوم اعصاب صدرا، مدیریت پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در سراسر مناطق 22 گانه‌تهران و برخی شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

دانشجویانی که به عنوان سفیر مغز و شناخت به مدارس فرستاده می‌شوند، دوره‌های تخصصی مبانی علوم شناختی، تشریح مغز، بیماری‌های اعصاب، فن بیان و روش تحقیق در علوم اعصاب شناختی را گذرانده‌اند.

این طرح در هفته سوم آبان همزمان با برگزاری هفته ترویج علم و هفته اول اسفند همزمان با برگزاری هفته آگاهی از مغز برگزار خواهد شد.

انجمن ترویج علم ایران نیز از سال ۱۳۹۱ با هدف ارتقای سطح برنامه‌ها و ایجاد حرکتی ساختارمند با همکاری برخی نهادها و سازمان‌های علمی و فرهنگی کشور "هفته ترویج علم "را همزمان با روزجهانی علم برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار