معاون وزیر صنعت:

کالا تا به دست مصرف‌کننده برسد در ۱۳ ایستگاه توقف می‌کند

معاون وزیر صنعت گفت: کالاها تا به دست مصرف‌کننده برسد در ۱۳ ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه مقداری به نرخ آن افزوده می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۳۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، حسن یونس سینکی امروز در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به هویت تاریخی و طولانی اصناف کشور اظهار کرد: بحث امانت و سلامت اصناف مورد اهمیت است و برای مراقبت از این هویت باید همه اصناف تلاش کنند.

وی افزود: در گستره رفتارهای حرفه‌ای، مشکل از مسائل اجرایی نیست بلکه مسائل تفکر و نوع نگاه و اندیشه که برای حل مشکل در نظر گرفته می‌شود باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: گفتمان غیرحرفه‌ای برای حل مشکلات، مشکلات را بیشتر کرده است نقاط آسیب‌زننده بر صنوف و بخش بازرگانی کشور باید احصا و برای رفع آن اقدام شود.

سینکی با اشاره به اینکه واسطه‌های متعددی میان تولید و مصرف کالاهای تولیدی کشورمان وجود دارد گفت: بر اساس بررسی‌هایی که انجام شده است از زمان تولید تا مصرف کالا گاهی تا 13 ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه A ریال افزایش نرخ اعمال می‌شود.

وی افزود:‌طولانی بودن این مسیر آفتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به حساب می‌آید که این مسیرها و ایستگاههای طولانی مصرف تا تولید کماکان نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه در مواردی به نگاههای کارشناسی اصیل در اقتصاد کشور بی‌توجهی می‌کنیم گفت: موضوع قاچاق امروز از نقاط آسیب‌زننده به اقتصاد کشور است و صرفا با عملیات نظامی و امنیتی قابل رفع نیست بلکه در اتخاذ سیاست‌های اقتصادی باید تغییراتی صورت بگیرد.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خود اصناف می‌توانند رفتارهایی اتخاذ کنند که کالای قاچاق قدرت نفوذ در شبکه توزیع نداشته باشد.

وی با اشاره به گسترش فروشگاههای زنجیره‌ای و کاهش نرخ اجناس در شبکه توزیع گفت: روزی به دنبال توسعه فعالیت فروشگاههای زنجیره‌ای در کشور بودیم و اصرار داشتیم این فروشگاهها با سهامداری خودشان ایجاد شوند.

سینکی با بیان اینکه نگران حیات فعالیت اقتصادی فعالین خرد در آینده هستیم گفت: واحدهای صنفی امروز در معرض رفتارهای جدیدی قرار گرفته‌اند و معلوم نیست تا 10 سال دیگر وضعیت فعلی این واحدهای کوچک به چه شکل خواهد بود.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با طرح این سوال که هم‌اینک حضور اصناف خرد در فروشگاههای زنجیره‌ای و بزرگ کجاست گفت: باید اصناف از فرصت‌های موجود استفاده کنند و توجه داشته باشند که برای حفظ سهم خود در اقتصاد کشور باید تغییراتی اعمال کنند.

وی تاکید کرد: 500 هزار واحد صنفی تولیدی کشورمان نیاز به نوسازی و نوین‌سازی فعالیت‌های خود دارند و باید توجه داشت امروز سهم این بخش تولیدی در اقتصاد کشور کاهش یافته است.

سینکی با بیان اینکه بانک‌ها نقش کمی در توسعه‌یافتگی واحدهای صنفی دارند گفت: در کشورهای توسعه یافته بانک‌ها در ایستگاه دوم کمک به واحدهای صنفی و تولیدی قرار دارند اما این رتبه در ایران در ایستگاه سی و هفتم تا چهلم است.

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به موضوع بازرسیهای صنفی نیز اشاره کرد و گفت: در گذشته که بنده مسئولیت تنظیم بازار دو بخش مواد شوینده و بهداشتی و روغن خوراکی به بخش خصوصی سپردم که واحدهای شوینده به خوبی توانستند عمل کنند و بخش روغن نیز با وجود فراز و نشیبی که داشته است توانسته است این مسئولیت را نگه دارد.

وی افزود: امروز باید تمام اصناف به این سمت بروند که چه مسئولیت‌هایی را می‌توانند از دولت دریافت کرده و خود انجام دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار