مدیرکل دفتر کاردانش:

سال ۹۶ سال طلایی آموزش های مهارتی است

مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش گفت: سال طلایی آموزش های مهارتی سال ۹۶ است. هم مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور و نیز ارتش به این موضوع ورود کرده اند.

کد مطلب: ۶۸۳۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ سید مصطفی آذرکیش در نشست علمی بازاندیشی هویت اصلی و نقش متمایز آموزش های مهارتی شاخه کاردانش که صبح امروز سه شنبه ۲۳ آبان ۹۶ در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی برگزار شد اظهار داشت: امروز خوشحالم بگویم کاردانش در ریل اصلی خود قرار گرفته است.

وی در پاسخ به نگرانی های موجود درباره استمرار شاخه کاردانش در آموزش و پرورش گفت: بخشی از نگرانی ها ناشی از این است که فرهنگ کار در جامعه ما آسیب خورده است. امروز والدین به فرزندشان می گویند اگر درس نخوانی مجبوری کار کنی. شاخه کاردانش ایجاد شد تا فرهنگ کار در جامعه مان تقویت شود.

مدیرکل دفتر کاردانش آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امروز خوشحالم بگویم سال طلایی آموزش های مهارتی سال ۹۶ است. هم مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور و نیز ارتش به این موضوع ورود کرده اند.

هویت کاردانش برپایه مشارکت دستگاهها شکل گرفته است

وی با اشاره به اینکه هویت اصلی کاردانش بر اساس مشارکت شکل گرفته است افزود: امروز دوره آموزش بورس با ارائه گواهینامه حرفه ای توسط سازمان بورس و اوراق بهادار اجرا میشود و آموزشهای مهارتی در مرکز ITC کرج توسط سازمان فنی حرفه ای اجرا می‌شود.

آذرکیش تاکید کرد: امروز دستگاهها بله شدت مایل به همکاری با ما هستند و بدون حضور آنها آموزش های کاردانش ضعیف خواهد شد.

مدیرکل دفتر کاردانش افزود: شاید بعضی ها مشارکت را در قراردادهای برون سپاری را به معنی مشارکت بگیرند. اینطور نیست. دستگاهها باید در کل فرایند آموزش مشارکت داشته باشند. امسال ۷ رشته جدید با کمک سازمان فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

وی با اشاره به جایگاه کاردانش در اسناد بالادستی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی و آیین نامه های موجود جایگاه کاردانش تعریف شده است.

آذرکیش بیان کرد: تلاش ما برای کیفیت بخشی آموزش های کاردانش برای تغییر نگرش جامعه به این شاخه و افزایش منزلت این رشته ها صورت گرفته است.

وی افزود: امروز خوشحالم بگویم سال طلایی آموزش های مهارتی سال ۹۶ است. هم مقام معظم رهبری و هم رئیس جمهور و نیز ارتش به این موضوع ورود کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار