در گفت و گو با پانا؛

فلاحت پیشه : قدرت منطقه ای ایران برای آمریکا ناگوار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا در افکار بین المللی به عنوان راه انداز جریان های تروریستی شناخته شده است و ایران به عنوان سرکوب کننده جریان های تروریستی و نخستین قدرت منطقه ای شناخته می شود و همین موضوع برای آمریکایی ها ناگوار است .

کد مطلب: ۶۸۳۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد

حشمت الله فلاحت پیشه در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد : پس ازپیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، ایران از قلمروی استراتژیک آمریکا خارج شد و آمریکا ها از آن زمان تلاش دارند تا ایران را به این قلمرو استراتژیک بازگردانند و اساس چالش ما با آمریکایی ها در همین امر است .

وی ادامه داد : اما اکنون که بحث برجام پیش آمده است آمریکایی ها از دو چیز ناراحت هستند که مهترین آن عمق استراتژیک ایران در منطقه است زیرا ایرانیان توانسته اند این چالش را به فراتر از مرز های خود بکشانند و نخستین قدرت منطقه ای هستند که توان رتق و فتق چالش های بین المللی را دارند .

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد : علاوه براین آمریکا در افکار بین المللی به عنوان راه انداز جریان های تروریستی شناخته شده است و ایران به عنوان سرکوب کننده جریان های تروریستی شناخته می شود و همین موضوع برای آمریکایی ها ناگوار است .

وی تصریح کرد: توان دفاعی ایران توانی خود اتکا است و علاوه بر این تکنولوژی نوین ایران مانند انرژی هسته ای به دانش و توان داخلی اتکا دارد و همین موضوع باعث می شود تا آمریکایی ها در مقابل ایران موضع گیری های نامناسب انجام می دهند و هدفشان این است که ایران از توانمندی های داخلی خود عقب نشینی کند البته هیچ وقت این کار صورت نمی گیرد زیرا ایرانی ها در اوج تحریم دستاوردهای بسیار عظیمی در عرصه علم و دانش داشته اند و توانستند بر قدر دفاعی خود بیافزایند .

فلاحت پیشه یاد آورشد : ایران به حدی توان دفاعی خود را بالا برده است که چندین بار پوتین رئیس جمهوری روسیه تاکید کرده است که رابطه با ایران باید راهبردی شود و کشور های اروپایی نیز مجبورند در خفاء از توان موشکی ایران دفاع کنند زیرا معتقدند اگر ایران نبود گروهک تکفیری داعش به مرز اروپا می رسید .

وی با بیان اینکه ایران همواره قدرت سخت افزاری خود را هم زمان با قدرت نرم افزاری افزایش داده است گفت: علاوه بر این سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بزرگترین قدرت نظامی امروز دنیا است که توان مدیریت جنگ های نامتقارن را دارد اما در راهبرد نظامی آمریکا جنگ نامتقارن جنگی است که برای آمریکایی ها قابلیت مدیریت آن را ندارد و آمریکایی ها در این جنگ ها بیشترین آسیب را می بینند و به همین دلیل است که آمریکایی ها قصد دارد این قدرت نظامی ایران را محدود کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: ایران هیچگاه این ابراز نظامی خود را از دست نمی دهد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خدمت برقراری امنیت منطقه ای قرار گرفته است و حتی بازیگرانی مانند اروپایی ها بسیار ناراحتند که آمریکایی ها با قدرتی مانند سپاه وارد چالش شده است زیرا بخشی از امنیت امروز دنیا را وابسته به سپاه می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار