رئیس HSE پالایشگاه سوم پارس جنوبی:

حوادث در فازهای 4 و 5 در سال جاری 86 درصد كاهش یافت

در 6 ماه نخست سال 96، حوادث و شبه حوادث در پالایشگاه سوم پارس جنوبی کاهش چشمگیری داشته است.

کد مطلب: ۶۸۳۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ،حامد افشین‌پور، رئیس HSE پالایشگاه سوم پارس جنوبی با اعلام این خبر گفت: هيچ‌گونه حادثه‌اي در مدت زمان تعميرات اساسي پالايشگاه نیز با توجه به حجم بالاي فعاليت‌ها و مجوزهاي كار و تعداد زیاد نيروهاي انساني مشغول در تعمیرات رخ نداده است.

به گفته وی؛ هم‌اكنون شاخصTRIR (Total recordable incident rate ) نرخ تكرارپذيري حوادث پالايشگاه سوم عدد 0.36 است.كه در مقايسه با استاندارد OGP كه 1.21 است، نشان از كاهش چشمگير حادثه در سطح فازهای 4 و 5 مي‌باشد.

گفتنی است؛ حوادث در پالایشگاه سوم با رعایت الزامات HSE در سال جاری در مقايسه با سال گذشته نزدیک به 86 درصد كاهش داشته است.

افشین‌پور می‌گوید: این کاهش در حالی رخ داده که در شش ماهه ابتدايي سال 96 تعداد 31هزار مجوز كار صادر شده است و در اين بازه زماني، تعميرات اساسي پالايشگاه سوم و تعداد 35 پروژه اجرائي مربوط به واحدهاي مهندسي عمومي و منابع انساني پالايشگاه سوم به‌صورت هماهنگ و به موازات در حال انجام بوده است.

وی در مورد حجم فعالیت‌های صورت گرفته در بازه تعمیرات اساسی گفت: در مدت زمان انجام تعميرات اساسي سال 96 تعداد 7هزار و 435 مجوز كار شامل كارهاي بزرگ، پرريسك و مخاطره آميز با نظارت عاليه اداره HSE با ايمن‌سازي فرآيندها و محيط كار انجام شده است.

به گفته وی؛ در بازه تعميرات اساسي فازهای 4 و 5 تعداد 2هزار و 464 نفر مشغول به‌كار بوده‌اند و فعاليت خود را بدون هیچ حادثه‌اي انجام داده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار