امام جمعه طبس عنوان کرد:

همه ی ما باید واقف باشیم

امام جمعه طبس گفت:یکی از مصادیق مهم و بارز صدقه جاریه بحث وقف است که انسان مقداری از اموال خود را وقف کند و همه ما باید این کار را انجام دهیم.

کد مطلب: ۶۸۳۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در گفتگو با خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،گفت:یکی از مسائلی که انسان به آن علاقه دارد بحث ماندگاری و جاودانه شدن است که برای ماندگاری راه هایی وجود دارد و باید از این راه ها استفاده کند.


امام جمعه طبس با بیان اینکه صدقه جاریه مصادیق بسیاری دارد، گفت: یکی از مصادیق مهم و بارز آن بحث وقف است که انسان مقداری از اموال خود را وقف کند و وقف به معنای ماندگاری و ایستایی است و اگر کسی چیزی را وقف کند ورثه حق فروش و واگذاری را ندارد.



حجت الاسلام مهاجریان مقدم با توجه به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که صدقه جاریه باقیات الصالحاتی به نفع انسان است، افزود: وقف یک موضوع ارزشمندی است که خداوند متعال هم به آن اجر فراوان می دهد.


وی به شعار «همه ما واقف باشیم» اشاره کرد و گفت: همه ما در حد توان خود باید یک مالی را وقف کنیم تا خیر آن برای دنیا و آخرت ما ذخیره شود.


حجت الاسلام مهاجریان مقدم با توجه به اینکه در شرایط فعلی موقوفات مورد نیاز طبس در زمینه های مختلفی از جمله حوزه های علمیه است، افزود: امروز تربیت طلبه و افراد فاضل بسیار واجب است و حوزه های علمیه برای مدیریت مشکلات بسیاری دارند؛ حوزه های علمیه برای مستقل بودن از نهادها نیازمند کمک های واقفین هستند و طبس در حوزه درمان و بهداشت وقفیات اندکی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.


امام جمعه طبس با بیان اینکه فرهنگ وقف باید توسط علما تبیین شود، گفت: فواید و ثمرات آن برای جامعه و واقف معین شود و دانشگاه ها نیز باید توجهی به مسئله ترویج فرهنگ وقف داشته باشند و تشویق کردن واقفین نیز می تواند در ترویج فرهنگ وقف اثر گذار باشد.


حجت الاسلام مهاجریان مقدم در پایان خاطرنشان کرد: برخی از متولیان وقف به نیت واقفین درست عمل نمی کنند و اداره اوقاف باید این افراد را شناسایی و برخورد کند و باید برای آن موقوفه یک هیئت امنا برای احیای آن موقوفه تعیین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار