مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان:

برگزاری همایش علمی و تخصصی پدافند غیرعامل در استان سمنان

همایش علمی و تخصصی پدافند غیرعامل هم‌زمان با هفته پژوهش در دانشگاه‌های پیام نور استان سمنان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۶۸۳۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان گفت : پدافند غیرعامل مجموعه از اقدامات غیرمسلحانه برای مقابله با هجمه‌های دشمنان و کاهش خسارت‌های ناشی از حمله دشمن و مواقع بحران است.

وی با بیان اینکه امروزه چالش‌های متعددی از سوی دشمن به این نظام وارد می‌شود افزود: ارتقا سطح علم و آگاهی به اصول پدافندی و تبیین و تشریح این مقوله در بین مردم یکی از مهم‌ترین رویکردهای این نهاد است.

مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به لزوم مشارکت دانشگاه‌ها در اجرای همایش‌های علمی و تخصصی پدافند غیرعامل تصریح کرد: به مناسبت هفته پژوهش همایش علمی و تخصصی پدافند غیرعامل ویژه دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور استان سمنان برگزار می‌شود.

کارخایی با تأکید بر اینکه پوشش علمی و تخصصی این مقوله در بین مردم گامی مؤثر در راستای شناخت تهدیدات دشمن است اذعان کرد: امروزه بخش عمده‌ای از این تهدیدات در فضای سایبری، کالبدی، بیوتروریسم و زیستی قرار دارد.

وی با بیان اینکه رصد و پایش تهدیدات دشمن می‌تواند بسیاری از خسارت‌های احتمالی را در مواقع بحران کاهش دهد گفت : جامعه دانشگاهی اعم از کارمندان، اساتید و دانشجویان باید در این دوره‌های علمی و همایش‌های تخصصی سامان‌دهی شوند.

مدیرکل پدافند غیرعامل ابراز داشت: آموزش اصول پدافندی از دوران کودکی لازم و ضروری است و تقویت این آموزش‌ها در دوران جوانی ویژه دانشجویان می‌تواند برای تحقق اهداف این نهاد نقش‌آفرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار