مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن مطرح کرد

پی‌ریزی مسکن مهر سرپل‌ذهاب در دولت‌های نهم و دهم

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن گفت: با توجه به این‌که واحده مسکن مهر تخریب شده در جریان زلزله غرب کشور مربوط به حیطه فعالیت وزارت راه و شهرسازی است، تاریخچه دقیقی از زمان احداث این واحدها نداریم اما به نظر می‌رسد پی‌ریزی اولیه در زمان دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

کد مطلب: ۶۸۳۴۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، مجید جودی اظهار کرد: واحدهای احداث شده مسکن مهر که در جریان زلزله غرب کشور دچار تخریب شده‌اند مربوط به وزارت راه و شهرسازی است و ربطی به بنیاد مسکن ندارد. به همین لحاظ اطلاعات دقیقی از تاریخچه این واحدها نداریم اما به نظر می‌رسد فوندانسیون و پی‌ریزی اولیه این واحدها در دولت‌های نهم و دهم انجام شده است.

وی افزود: آنچه که من در جریان حضور در منطقه مشاهده کردم نشان می‌داد بیشتر دیوارهای جداکننده ریخته است. این‌که علت این آسیب‌ها چیست هنوز با کارشناسی اولیه نمی‌توان تشخیص داد. ولی قطعا می‌توان گفت مسکن مهر منطقه سرپل ذهاب مسکن نسبت به دیگر ساختمان‌ها آسیب بیشتری دیده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود واحدهای مسکن مهر تخریبی روی گسل احداث شده بودند گفت: گسل را نمی‌توان تا قبل از وقوع زلزله تشخیص داد. خیلی از گسل‌ها ناشناخته است. تا زمانی که موضوع به صورت دقیق بررسی نشود، هر نوع اظهارنظر درخصوص مسکن مهر غرب کشور به نظر من احساسی برخورد کردن با این موضوع خواهد بود.

جودی از مردم و کارشناسان تقاضا کرد اجازه بدهند کارهای کارشناسی در طول زمان انجام شود تا بتوان نتیجه‌گیری بهتری درخصوص تخریب مسکن مهر به دست آورد.

وی هم‌چنین درباره سایر فعالیت‌های بنیاد مسکن در جریان زلزله اخیر تصریح کرد: طی بازدیدی که از منطقه قصرشیرین داشتیم متوجه شدیم تخریب‌ها در این شهر چندان جدی نبوده اما روستاها خیلی آسیب دیده‌اند. از فردا هم بررسی وضعیت روستاها را جمع‌بندی و به تدریج گزارش‌ها را اعلام می‌کنیم.

منبع: ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار