نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازگانی ایران در گفت وگو با پانا:

لزوم تک نرخی شدن ارز برای بهبود صادرات

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران با تاکید برلزوم تک نرخی شدن ارز ،گفت: در درازمدت با حفظ کیفیت مناسب کالا و قیمت تمام شده مناسب، می توان به ثبات در بازارهای صادراتی امیدوار بود .

کد مطلب: ۶۸۳۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد

عدنان موسی‌پور، نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران در گفت وگو با خبرنگار پانا،تصریح کرد: به طور قطع ارتباط صادراتی با کشورهای منطقه فرصت اول کشور خواهد بود و کشورهای حوزه خلیج فارس و سی ای اس مهمترین بازارهای صادراتی ایران خواهند بود .

وی با بیان اینکه در مجموع رقابت پذیری پائین و نبود دیپلماسی اقتصادی موجب محدودیت بازارهای صادراتی کشور شده است ،خاطرنشان کرد: نباید به صادرات تنها با هدف اقتصادی صرف نگاه شود به این دلیل که همکاری با کشورها هم در بحث صادرات و هم واردات منافع کلی و ملی کشور را تضمین می کند .

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق ایران عنوان کرد: ارتباط مناسب تر سیاسی و اقتصادی با کشورها برقرار کند و این شرایط موجب شده تا در درازمدت با حفظ کیفیت مناسب کالا و قیمت تمام شده مناسب، بتوان به ثبات در بازارهای صادراتی امیدوار بود .

وی ادامه داد: کالاهای ایرانی با نرخ سود بانکی 25 درصدی تولید می شوند و این درحالی است که رقبا با نرخ سودهای 2 تا 6 درصد کالای خود را تولید می کنند به همین دلایل قیمت تمام شده کالای ایرانی بالاست .

موسی پور تصریح کرد: اگر بحث تقویت دیپلماسی اقتصادی ،تک نرخی شدن ارز و حمایت ویژه از صادرات پیگیری شود می توان به بهبود آمارهای صادرات در اقتصاد ایران امیدوار بود البته حمایت از صادرات تحت عنوان آنچه که در بسته حمایت از صادرات که به تازه گی ابلاغ شده است موردنظر نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: در دهه گذشته هر آنچه در کشور تولید شده تنها با نگاه رفع نیازمندی های داخلی صورت گرفته و درحال حاضر از همان سیستم انتظار وجود دارد که کار خارق العاده کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار