معاون وزیر کار:

بیکاران لوکس پدیده جدید بیکاری

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی دانش آموختگان دانشگاهی کشور بیکاری لوکس دارند و این افراد یا وارد بازار کار نمی شوند یا کار را در شان خود نمی دانند.

کد مطلب: ۶۸۲۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ،عیسی منصوری عصر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان همدان، افزود: اشتغالی که با وام شروع شود پایدار نیست؛ چراکه ابزار اصلی ایجاد اشتغال تسهیلات نیست، بلکه ایجاد مراکز آموزشی است.
وی افزود: در بازار کار سه موضوع طرف تقاضای بازار کار، قوانین و مقررات و جریان عرضه نیروی کار از اهمیت بالایی برخوردار است و جریان اقتصاد کلان روندی دارد که باید اشتغال‌ محور شود.
منصوری با اشاره به اینکه در دهه های اخیر ثابت شده است که سیاست‌های اقتصاد کلان به تنهایی جواب نمی‌دهد، افزود: باید ببینیم که چه صنایعی بیشترین ظرفیت ایجاد ارزش افزوده و اشتغال را همزمان با هم دارند.
وی اظهار کرد: به نظر می رسد که امسال در بخش تسهیلات کمترین مشکل را داشته باشیم و باید کمک کنیم مردم به وام‌ها دسترسی داشته باشند.

***کمتر از 9درصد اشتغال ایجاد شده در همدان مبتنی بر مهارت آموزی است
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور نیز در این نشست، گفت: امسال فقط 9 درصد از اشتغال ایجاد شده در استان همدان مبتنی بر مهارت آموزی است و این امر تهدیدی برای اشتغال پایدار بشمار می رود.
سلیمان پاک سرشت افزود: براساس اعلام اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان، امسال باید 19 هزار و 800 شغل در این استان ایجاد شود که تاکنون بیش از 11 هزار شغل ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیکاری در کمین اشتغالی است که مهارت آموزی را در خود جای نداده باشد، افزود: از این تعداد شغل ایجاد شده فقط 886 مورد معادل 9 درصد مبتنی بر مهارت آموزی است و این تهدیدی برای اشتغال است که در شرایط غیر منتظره آسیب پذیر می شود.
پاک سرشت با اشاره به اینکه تغییرات فناوری با تاخیر به جامعه وارد می شود و این موضوع می تواند کشور را با مشکل مواجه کند، افزود: حرفه آموزی تابع بازار عرضه و تقاضا است و این تناسب در کشور رعایت نشده است.
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه کمبود نیروی تکنسین و متخصص در جامعه وجود دارد، تاکید کرد: آموزش ها باید به سمت تربیت این قشرها پیش برود و ارتباط بین آموزش عالی و صنعت بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز در این نشست، گفت: 6 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای رونق تولید استان همدان در نظر گرفته شده است.
احمد توصیفیان افزود: براساس آخرین گزارش ها تا هفته گذشته برای 11 هزار و 401 نفر در استان همدان اشتغال ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی ها باید تا پایان سالجاری برای 19 هزار و 980 نفر در استان اشتغال ایجاد شود، افزود: امسال 6 هزار نفر به تعداد بیمه شدگان استان همدان اضافه شد.
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیران ستادی خود، در جریان سفر یک روزه به استان همدان، در شورای اداری شهرستان رزن شرکت و سپس واحد صنعتی بین المللی 'رایان نیک الکترونیک' واقع در شهرک صنعتی رزن را افتتاح کرد.
در ادامه این سفر، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه اقتصاد مقاومتی با محوریت اشتغال در محل استانداری همدان حضور یافت.
بهره برداری از 10 طرح بهزیستی با مجموع اعتبار 16 میلیارد و 940 میلیون ریال در شهرستان های همدان، نهاوند و کبودرآهنگ، بخشی از برنامه های سفر ربیعی به همدان اعلام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار