طرح بازدید از بوفه های مدارس شهرستان سمنان آغاز شد

طرح بازدید از بوفه های مدارس شهرستان سمنان با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی همچون سازمان دانش آموزی استان سمنان، صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، علوم پزشکی سمنان، بهداشت مدارس استان، اداره استاندارد و آموزش و پرورش شهرستان سمنان آغاز شد.

کد مطلب: ۶۸۲۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان محمدرضا عامریان در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان گفت: با توجه به گزارشات واصله از ابتدای سال تحصیلی تاکنون، بازدیدهای 7 دستگاه اجرایی آغاز و به کلیه شکایات و انتقادات پاسخ داده شد.

وی با بیان اینکه این بازدیدها به صورت استانی ادامه خواهد داشت، افزود: اولین مرحله آن امروز در سطح شهرستان سمنان و در مدارس کوثر، ریحانه النبی و حبیب ابن مظاهر به انجام رسید که در طی بازدید، سه مورد تخلفِ طبخ غذا در محیط غیر بهداشتی، توزیع غذای گرم در محیط غیر بهداشتی و وجود قیمت های غیرمتعارف در دبیرستان دخترانه کوثر مشاهده گردید و در طی آن، مدیریت این مدرسه از جانب بازرسان بوفه های مدارس، تذکر دریافت کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اینکه سلامت دانش‌آموزان، هدف اصلی افزایش نظارت بر بوفه‌های مدارس است، اظهار داشت: کلیه بوفه‌هایی که می‌خواهند در قالب شرکت تعاونی درون مدرسه‌ای فعالیت کنند و یا شرکت های موادغذایی و خوراکی که تصمیم بر توزیع خوراکی در درون مدارس دارند؛ باید ابتدا از سازمان دانش‌آموزی استان سمنان، مجوز فعالیت بگیرند.

به گفته عامریان، مواد خوراکی قابل‌عرضه در بوفه‌های مدارس استان سمنان در کمیته‌ سلامت متشکل از نمایندگان آموزش‌وپرورش، سازمان دانش‌آموزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان سمنان و نیز دانشگاه‌‌ علوم پزشکی سمنان به تصویب رسیده و به مدارس سراسر استان سمنان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به رویکرد سازمان دانش‌آموزی در موضوع اقتصاد ، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی استان سمنان از شرکت‌های بومی و درون استانی تولید مواد غذایی که استانداردهای لازم را داشته باشند؛ حمایت می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار