استاندار لرستان :

ارتقا شاخص های آموزش و پرورش کار گروهی می طلبد

استاندار لرستان گفت: برای ارتقا شاخص های آموزش‌وپرورش باید کارگروهی تخصصی تشکیل شود تا مسائلی مانند کنکور را به صورت علمی و کارشناسی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

کد مطلب: ۶۸۲۵۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از لرستان ، سید موسی خادمی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان افزود : تربیت نیروی دانشگاهی برای توسعه و پیشرفت جامعه مؤثر است اما مشکل امروز لرستان وجود نیروهای تحصیل کرده نیست بلکه تربیت نیروی مهارتی و فنی است.

وی خاطر نشان کرد : چون کنکور نمادی از موفقیت آموزش و پرورش است بیشتر مورد توجه دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و نخبگان قرار می گیرد .

خادمی بر این نکته تاکید کرد که چون وضعیت استان در مقایسه با سایر استان ها مشخص می شود ؛ لازم است مشکلات به دقت شناسایی و تحلیل شوند .

وی ادامه داد : باید تلاش کنیم که مشکلات موجود در این حوزه را تا جایی که ممکن باشد رفع کنیم.

استاندار لرستان در ادامه افزود: برخی از مشکلات ملی است و حل و فصل آن‌ها بر عهده ما نیست و ما تنها توانایی ارائه پیشنهاد در زمینه رفع آن‌ها را داریم.

خادمی تصریح کرد: برخی مشکلات هم به ساختار استان برمی گردد مانند ضعف مالی و مشکلات اقتصادی ، عدم توسعه‌نیافتگی ، کمبود ظرفیت های دانشگاهی ، مشکل ظرفیت های بومی مراکز دانشگاهی و تراکم بیشتر دانش آموزان دختر به ویژه در مناطق روستایی و عشایری که نوعی سخت گیری در انتخاب رشته وجود دارد .

وی در ادامه تاکید کرد: آموزش‌وپرورشی که ترکیب جمعیت شهری آن بیشتر باشد نسبت به آموزش‌وپرورش عشایری و روستایی موفق است، چراکه ترکیب جمعیت عشایری و روستایی سبب ایجاد محدودیت‌هایی می‌شود.

خادمی بابیان اینکه باید برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: به‌عنوان‌مثال می‌توان در یک برنامه بلندمدت در راستای ارتقا نمرات نهایی دانش‌آموزان تلاش کرد که این امر نیز در قبولی کنکور مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: برخی مشکلات ایجادشده هم به موارد داخلی آموزش‌وپرورش از جمله صلاحیت های علمی و مهارتی معلمان بازمی‌گردد.

استاندار لرستان ادامه داد: باید هدف گذاری درستی در آموزش‌وپرورش صورت گیرد و تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها رشد شاخص های مختلف در بازه های زمانی مختلف در دستور کار قرار گیرد .

در ادامه استاندار لرستان با تشکیل کارگروههای مختلفی برای حل مشکل انشعاب مدارس نوساز

و برنامه عملیاتی رشد آموزشی مدارس موافقت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار