مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی:

توسعه ورزش همگانی یک اصل پیشگیری ازچاقی دانش آموزان است

مدیرکل آموزش وپرورش استان در همایش روز جهانی دیابت در تالار معلم تبریز گفت: توسعه ورزش همگانی در مدارس استان یکی از رویکردهای ما جهت افزایش تحرک و پیشگیری از چاقی دانش آموزان بعنوان زمینه ساز بسیاری از بیماری هاست.

کد مطلب: ۶۸۲۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی؛ جعفر پاشایی گفت: سند تحول بنیادین بعنوان نقشه راه دستگاه تعلیم وتربیت توجه به سلامت جسمی و روحی دانش آموزان را در اولویت برنامه ی خود قرار داده است.

مدیرکل آموزش وپرورش استان اضافه کرد: در این راستا توجه به بهداشت فردی، بهداشت دهان ودندان و سلامت روح و روان دانش آموزان سرلوحه اقدامات دستگاه تعلیم وتربیت در چهار سال گذشته بوده است.

وی با اشاره به اینکه در ایران سالانه بیش از 130 میلیون جلد کتاب برای دانش آموزان مدارس تدوین می شود، افزود: توجه به سلامت روح و روان محصلین اساس محتوای کتب درسی در 1150 عنوان کتاب چاپ شده است.

مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی افزود: وظیفه ما در آموزش وپرورش فرهنگ سازی و آموزش تغذیه صحیح بین دانش آموزان جهت پیشگیری از ابتلا شدن به بیماری های چون دیابت، کبد چرب، قلب وعروق و.... است.

پاشایی ادامه داد: توسعه ورزش همگانی در مدارس استان یکی از رویکردهای ما جهت افزایش تحرک و پیشگیری از چاقی دانش آموزان بعنوان زمینه ساز بسیاری از بیماری هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با اشاره به وجود 700 هزار دانش آموز و 5200 مدرسه در استان گفت: دانش آموزان بعنوان سفیران سلامت دستگاه تعلیم وتربیت می توانند بیشترین و بهترین تاثیر را خانواده ها و به تبع آن در جامعه داشته باشند.

وی تصریح کرد: عمومی شدن سبک تغذیه مدرن، فست فودها، مصرف نوشابه، کم تحرکی و....... در بین دانش آموزان باعث شده که نزدیک 21 درصد دانش آموزان کشور دارای اضافه وزن باشند.

پاشایی در پایان با اشاره به اینکه سال گذشته 1200 مدرسه چند پایه روستایی آذربایجانشرقی را به وسایل ورزشی تجهیز کرده ایم، خاطر نشان ساخت: همچنین برای جلوگیری از افزایش وزن در بین دانش آموزان مدارس استان اقداماتی چون توسعه ورزش صبحگاهی، برگزاری المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای، برگزاری همایش های کوه روی و پیاده روی و....اجرا می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار