پيام وزير آموزش و پرورش به مناسبت هفته‌ كتاب و کتاب‌خوانی؛

توسعه علمی، فرهنگی، سياسی و اقتصادی جوامع در گرو خواندن كتاب است

سید محمد بطحایی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پیامی خطاب به معلمان، دانش آموزان و فرهنگیان منتشر کرده است.

کد مطلب: ۶۸۲۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، متن پيام سيد محمد بطحايي به شرح زير است:

«بخوان به نام پروردگارت»

معلمان گرامي، دانش آموزان عزيز و اولياي گرانقدر

بار ديگر هفته‌ كتاب وكتابخواني فرارسيده است و براي ما مسلمانان چه افتخاري بالاتر از اين‌كه معجزه دين مبين اسلام «كتاب مقدس قرآن» و نخستين كلام خداوند حكيم با پيامبر واپسين، دعوت به «خواندن» است و اين والاترين سرمشقي است كه ما را به سوي كتاب و كتابخواني فرامي‌خواند.

بی‌گمان يكي از اهداف نظام آموزش و پرورش، گسترش آموخته‌هاي دانش‌آموزان و افق فكري آنان است، در راه اين هدف هيچ ابزار آموزشي ديگري را سراغ نداريم كه بتواند جانشين كتاب شود و هيچ مكاني نيز جانشين كتابخانه‌ نخواهد شد.

قطعاً می‌دانیم كه شكوفايي اذهان دانش‌آموزان در برخورد با كتاب شكل مي‌گيرد؛ نقش خانواده در اين مسير بسيار مهم است و از «گهواره» آغاز مي شود. مثلث «كتاب، دانش‌آموز و معلم» هم بايد همواره پويا و فعال باشد تا كودك و نوجوان را از ضررهاي دنياي ديجيتال دور كند و آرامش را به او هديه دهد.

از سوي ديگر توسعه علمي، فرهنگي، سياسي و اقتصادي جوامع در گرو خواندن كتاب است و بی‌دلیل نيست كه يكي از مهم‌ترين شاخص‌هاي توسعه در جهان امروز، ميزان سرانه مطالعه است. كتاب، تنها، يك شيءِ كوچكِ كاغذي نيست، بلكه خشتِ بناي تمدن‌های بزرگ جهان است. حتي گذر زمان و رشد رسانه‌های مجازي، با تمام جاذبه‌ای كه دارند، نتوانسته است كتاب را از رونق بیندازد.

در اين فرصت ارزنده ضمن تشكر از زحمات دست‌اندرکاران محترم، هفته‌ كتاب وکتاب‌خوانی را گرامي می‌دارم و اميدوارم با شعار زيباي «كتاب، بهترين همنشين انسان» بتوانيم پيوند عمیق‌تر با كتاب برقرار كنيم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار