زرافشان در گفت و گو با پانا:

350 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی تحصیل می‌کنند

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر تحصیل دانش آموزان را فراهم کرده است، گفت: آموزش و پرورش روش های متنوعی جهت ادامه تحصیل همه دانش آموزان در سطح کشور ارائه می دهد.

کد مطلب: ۶۸۲۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد

علی زرافشان در گفت و گو با پانا، در پاسخ به این سوال که با توجه به نامه دختر روستایی به فرماندار رامسر برای ترک تحصیل کردنش، آموزش و پرورش در راستای جلوگیری از این موضوعات چه اقدامی انجام داده است؟، اظهار کرد: این دختر خانم در مدرسه شبانه روزی نزدیک محل سکونت خود مشغول به تحصیل شده است.

وی ادامه داد: اگر در گزارشی که فرماندار رامسر ارائه کرده بود توجه شود، روستایی که این دختر خانم در آن تحصیل کرده بود، دوره ابتدایی و اول متوسطه را دارد اما به دلیل اینکه تعداد دانش آموزان به حد نصاب نمی رسد دوره متوسطه دوم نیز تشکیل نمی شود.

روستا مرکزی

زرافشان عنوان کرد: ما برای این گونه دانش آموزان 3 راه را دنبال می کنیم؛ اولین راه بحث روستا مرکزی است که اگر روستای محل سکونت دانش آموز امکان تردد را فراهم کند با تامین سرویس ایاب و ذهاب او می تواند دوره تحصیلی خود را سپری کند.

وی افزود: اگر در این موضوع امکان رفت و آمد برای دانش آموز وجود نداشته باشد، راه دوم یعنی حضور دانش آموزان در مدارس شبانه روزی را می توانیم پیشنهاد کنیم.

تحصیل 350 هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه حدود 350 هزار دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه در بیش از 3 هزار مدرسه شبانه روزی سراسر کشور که عمدتا در مناطق محروم هستند، تحصیل می کنند، اضافه کرد: روش دیگر روش خوابگاه مرکزی است که در این روش دانش آموز از خوابگاه مدرسه شبانه روزی استفاده می کند و روزها به هنرستان و مدرسه خود برای تحصیل می رود.

زرافشان با بیان اینکه آموزش و پرورش بستر تحصیل دانش آموزان را فراهم کرده است، گفت: برای دانش آموزانی که هیچ کدام از این روش ها برایشان امکان پذیر نباشد روش آموزش از راه دور را انجام می دهیم که تعدادی از دانش آموزان از این روش استفاده می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار