گزارش پانا از برگزاری هفدهمین نمایشگاه لوازم خانگی:

پیله وری زمینه ای برای آسیب به تولید داخل نباشد

دبیرکل انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با رد افزایش مونتاژکاری در کشورگفت: پیله وری و مرزنشینی نباید زمینه ای برای واردات کالاهایی به کشور شود که به تولید داخلی آسیب می زند.

کد مطلب: ۶۸۲۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا؛ حبیب الله انصاری در یک نشست خبری با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی که 2 تا 5 آذرماه در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود اظهار کرد: صنعت لوازم خانگی یکی از رشته های شتابدهنده اقتصادی است که با احاد مردم سروکار دارد.

وی با اشاره به اینکه صنعت لوازم خانگی در ارتباط با صنایع مهم بالادستی مانند فولاد، پتروشیمی، مس وآلومینوم است گفت: استراتژی که در انجمن صنایع لوازم خانگی سالهاست در دستورکار قرار گرفته افزایش تولید،توسعه بازار،افزایش صادارت و خروج از رکود است و برای تحقق این اهداف هماهنگی هایی با مسئولان دولتی صورت گرفته و خوشبختانه دولت نیز قدم های موثری در جهت از بین بردن موانع رکود برداشته است.

انصاری افزود: نکته دیگر آنکه هرسال برای برگزاری رویدادصنعتی نمایشگاه لوام خانگی شعاری در نظر گرفته می شود که در سال جاری این شعار "زندگی شیرین در خانه ایرانی با لوازم خوب ایرانی"است.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی خاطرنشان کرد:در نمایشگاه امسال 11 سالن به نمایش دستاوردهای صنعت لوازم خانگی اختصاص داده می شود که شامل صنایع انرژی بر مانند لوازم پخت و پز،سرماگیر، گرمایشی،برودتی، لوزام خرد آشپزخانه و لوازم خانگی غیرانرژی بر مانند ظروف چینی، کریستال، تفلون،انواع ظروف و تولید قطعات شامل تمام قطعاتی که در ساخت لوازم خانگی به کار می روند می باشد.

انصاری از حضور 294 شرکت داخلی و 136 شرکت خارجی در نمایشگاه لوازم خانگی امسال خبر داد و افزود: هفدمین نمایشگاه بین المللی خانگی در مساحت 26 هزار و 243 مترمربع برگزار می شود که نسبت به سال گذشته با افزایش قابل توجهی همراه بوده است .

وی تعداد شرکت های داخلی شرکت کننده در نمایشگاه سال گذشته را 260 شرکت اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان داخلی نمایشگاه امسال به 294 شرکت رسیده است اما شرکت های خارجی با کاهش 6 درصدی همراه بوده است که یکی از دلایل آن شروط انجمن برای الزام به مشارکت در تولید در ازای در اختیارقراردادن بازار داخلی است.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی با تاکید بر اهمیت خدمات پس از فروش گفت: خدمات پس از فروش ادامه خط تولید است و به این منظور باید گسترش و بهبود یابد.

وی در ادامه با تاکید بر تجدیدنظر در قانون سرمایه گذاری خارجی به منظور جلب سرمایه ها در صنعت کشور گفت: پس از برجام علاقه مندی سرمایه گذاری خارجی افزایش یافته اما قانون سرمایه گذاری خارجی کشور نیازمند بازنگری است.

انصاری به تعدد قوانین و تعدد تغییرتعرفه برای واردات اشاره کرد و افزود: صنعت و دانشگاه باید با هم همپوشانی داشته اما در طول سالهای گذشته صنایع راه خود را رفتند و دانشگاه نیز مسیر خود را طی کرده است و باید گفت فضای کسب و کار باید بیش از گذشته برای خروج از رکود بهبود یابد.

لزوم هم اندیشی برای ارایه کارت های اعتباری خرید

وی در خصوص کارتهای اعتباری خرید نیز گفت: بانک مرکزی، وزارت صنعت معدن تجارت و سازمان های زیربط ، اتاقهای اصناف و انجمن باید بر چگونگی ارائه کارتهای خرید یا هر گونه تسهیلاتی که به منظور رونق خرید داخلی اختصاص می یابد با هم به همفکری و توافق برسند تا ضمن افزایش قدرت خرید مردم کارخانجات نیز ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی درباره تاثیر نرخ ارز و نوسانات آن بر گرانی لوازم خانگی گفت: به طور قطع افزایش نرخ ارز بر قیمت تمام شده کالای داخلی و واردات کالاهای خارجی تاثیرگذار است و می تواند افزایش قیمت را به دنبال داشته باشد.

انصاری با رد افزایش مونتاژکاری در کشور اظهار کرد: گمرکات باید در چارچوب کنترلهایی که بر روی واردات دارند دقت نظر لازم را بر واردات اعمال کنند.

وی تاکید کرد: پیله وری و مرزنشینی نباید زمینه ای برای واردات کالاهایی به کشور شود که به تولید داخلی آسیب می زند.

حضور 21 شرکت خارجی در نمایشگاه امسال

دبیرکل انجمن لوازم خانگی گفت: شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال از کشورهای چین،ترکیه، ایتالیا، المان ، کره جنوبی ، تایلند،تایوان، ژاپن،مالرزی، اندونزی،اسلاواکی،هند ، فرانسه، سوییس، روسیه و عمان هستند.

وی در ادامه این نشست خاطرنشان کرد: امروز سوریه بازاربالقوه ای برای تولیدات ایرانی است و باید برای حضور گسترده در این بازار برنامه ریزی های لازم را به انجام رساند.

انصاری همپچنین به موضوع تولید زیرپله ای لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: یکی از مسائل شوم در حوزه اقتصاد کشور وجود تولیدکنندگان زیرپله ای است به طور مثال در تبریز عده ای کولر آبی تولید می کردند که پس از آن توانستند از برخی از اتحادیه های مرتبط مانند اتحادیه فلز مجوز تولید کسب کنند و یکی از ایرادات مطرح بر این تولیدات این است که نظارتی پس از صدور مجوز بر تولید آنها صورت نمی گیرد.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی خاطرنشان کرد: مقرر است در روزهای برگزاری این نمایشگاه چند هیات تجاری و بازرگانی از کشورهای مختلف در نمایشگاه حضور یابند و با تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور مذاکره داشته باشند.

انصاری معرفی توانمندی های صنعت لوازم خانگی به جامعه، ارائه نوآوری در چرخه تولید لوازم خانگی،شناسایی مزیت ها و نظرات مردم ، ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات تجاری، توسعه بازار داخلی و صادرات، افزایش سطح تولید و توسعه و تعمیق ارتباط بین تولیدکنندگان را از مزایا و اهداف برگزاری نمایشگاه اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار