نایب رئیس شورای شهر تهران به پانا خبر داد؛

شفاف‌سازی طرح كاهش اختيارات شهردار تهران/تحقيق و تفحص هنوز مطرح نیست

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه فعلا موضوع تحقیق و تفحص از عملکرد شهرداری تهران مطرح نیست، گفت: اگر بعد از بررسی گزارش 100 روزه شهرداری، مصلحت ایجاب کرد که تحقیق و تفحص صورت بگیرد آن موقع نسبت به تحقیق و تفحص تصمیم گیری خواهد شد.

کد مطلب: ۶۸۲۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

ابراهیم امینی در گفت و گو با خبرنگار پانا با اشاره به طرح کاهش اختیارات شهردار تهران اظهارداشت: طرح کاهش اختیارات شهردار تهران مطرح نبوده بلکه در مصوبات مختلفی شوراهای گذشته برخی اختیارات شورا را به شهردار تفویض کردند که تعداد آن مشخص نیست.

شورای شهر تهران حق تفویض اختیارات قانونی خود را ندارد

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: از نظر حقوقی اعتقاد داریم شورای شهر حق تفویض اختیارات قانونی خود را به هیچ شخص حقیقی و حقوقی ندارد. همچنان که مجلس شورای اسلامی نیز حق ندارد اختیارات خود را به کمیسیون های دیگر و سایر اشخاص تفویض کند، بنابراین طرحی مطرح شده تا مطابق آن اختیارات تفویض شده به شهرداری سلب شود و در اختیار شورای شهر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر در موارد خاصی، مصلحت ایجاب کند که برای تسریع در کارها، برخی اختیارات به شهردار تفویض شود و از نظر حقوقی هم اشکالی نداشته باشد چنانچه شورا تصویب کند اعطا می شود.

انتصابات شهرداری باید منجر به رضایت افکار عمومی شود

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درخصوص انتصابات شهردار تهران نیز توضیح داد: طبیعی است برخی انتصاباتی که نجفی به عنوان شهردار تهران انجام می دهد باب طبع اعضای شورا نباشد و این موضوع هم اجتناب ناپذیر است منتهی اعضای شورا به دنبال این هستند که در انتصابات دقت بیشتری شود و در نهایت افکار عمومی جامعه راضی باشند.

امینی تأکید کرد: اعتقاد داریم یک جریانی که تمام حیثیت خود را به میدان آورده و مردم هم به آن جریان رأی داده اند، همه انتصابات و کارهایی که انجام می شود باید پاسخ مثبتی به اعتماد شهروندان باشد تا در انتخابات آینده نیز به این جریان رأی بدهند.

این عضو شورای شهر تهران همچنین درخصوص تحقیق و تقحص شهردار تهران نیز گفت: فعلا این موضوع مطرح نیست. البته مصوبه ای در شورا مطرح شد که ظرف 100 روز، شهرداری گزارشی از تغییر و تحول ارائه دهد. اگر بعد از ارسال گزارش و بررسی آن مصلحت ایجاب کرد که تحقیق و تفحص صورت بگیرد، آن موقع نسبت به تحقیق و تفحص تصمیم گیری خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار