عضوانجمن حرفه ای صنعت بیمه در گفت وگو با پانا مطرح کرد:

نرخ بیمه شخص ثالث متناسب با ریسک آن نیست

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه با بیان اینکه نرخ بیمه شخص ثالث متناسب با ریسک آن نیست ، گفت: توسعه شرکت های بیمه ای بدون ایجاد زیرساخت ها و حرفه ای عمل نکردن برخی از شرکت ها در کنار پرداخت خسارت های بیمه شخص ثالث از عواملی است که موجب شده است برخی شرکت های بیمه عملکرد مناسبی نداشته باشند .

کد مطلب: ۶۸۲۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد

حسین کریمخان زند، عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در گفت وگو با پانا،تصریح کرد: اگر یک شرکت بیمه ای نرخ بیمه مناسب دریافت کرده وبه صورت حرفه ای عمل کند ،می تواند ضمن پرداخت خسارت و ایفای تعهدات مناسب به مشتریان رضایت کارکنان ، کارمندان و دفاتر نمایندگی های خود را نیز تامین نموده و سود مناسبی نیز به سهامداران خود پرداخت کند .

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه خاطرنشان کرد: مدیریت ریسک ، توانگری مالی ،بنگاه داری و مدیریت اقتصادی شرکت های بیمه ای از اولویت بیشتری در تعریف یک شرکت بیمه ای خوب برخوردار است .

کریمخان زند بیان کرد: توسعه شرکت های بیمه ای نیازمند تربیت کارشناسان حرفه ای و مجرب است اما باید گفت این صنعت متناسب با ظرفیت ها و قابلیت های عملکردی نیروی متخصص و کارشناس حرفه ای ندارد ؛البته علاوه بر شناخت علمی تجربه کافی نیز در توسعه شرکت های بیمه ای مهم است .

کریمخان زند با اشاره به رقابت های ناسالم در صنعت بیمه اظهار کرد: عدم تعیین نرخ بیمه شخص ثالت و عدم دخالت بیمه ها در تعیین نرخ دیه که هرساله توسط قوه قضاییه تعیین می شود از دلایل رقابت های ناسالم در این صنعت است و شرکت های بیمه متناسب با استفاده از برخی تخفیف ها تلاش می کنند تا نقدینگی لازم را برای پرداخت تعهدات ایجاد کنند .

وی در پاسخ به این پرسش که چرا بیمه ها در تعیین نرخ دیه یا تعیین نرخ بیمه شخص ثالث دخالتی ندارند ، اضافه کرد: مطابق قانون تعیین دیه با قوه قضاییه است و در سایر کشورهای اسلامی نیز شرایط تعیین نرخ دیه به همین منوال است اما نرخ های حق بیمه باید متناسب با ریسک پرداخت خسارات باشد .

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در پاسخ به این پرسش که برخی از مردم معتقدند نرخ بیمه شخص ثالث بالاست ، بیان کرد:نرخ بیمه شخص ثالث متناسب بار یسک آن نیست و در حالی که در برخی از کشورها نرخ بیمه شخص ثالث تا 30 درصد قیمت خودروست این تناسب در کشور وجود ندارد .

کریمخان زند اظهار کرد: رضایتمندی مشتری و ایفای تعهدات مناسب یکی از عواملی است که تا حدود 80 درصد در ادامه خرید بیمه نامه از یک شرکت بیمه ای موثر است .

وی اظهار کرد: ارایه اطلاعات درست و شفاف و پرداخت به موقع تعهدات اولین و مهمترین بحث در رضایت مندی مشتری است که می تواند وفاداری به خرید یک بیمه نامه از یک شرکت خاص را برای سالیان متوالی تضمین کند .

عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه در پاسخ به این پرسش که حضور بیمه های خارجی در کشور با اقبال فعالان صنعت بیمه مواجه می شود ، گفت : برخلاف سایر کارشناسان صنعت بیمه معتقد نیستم که حضور بیمه های خارجی درکشور گشایش خاصی در صنعت بیمه ها نخواهد بود و بیمه قبل از تحریم ها نیز فعالیت بین المللی داشته است .

وی اضافه کرد: حضور بیمه های خارجی در کشور تنها درحالت سرمایه گذاری مشترک مناسب است اما اگر مقرر باشد به صورت مستقل عمل کنند رویکردی نوین در صنعت بیمه کشور نخواهد بود و البته تهدیدی هم برای صنعت بیمه کشور نخواهند بود چون با نرخ های حق بیمه و ریسک بالای بیمه ها در کشور بیمه های خارجی تمایل چندانی به حضور در کشور نخواهند داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار