اللهیار ترکمن در گفت و گو با پانا بیان کرد؛

بودجه 200 میلیاردی آموزش و پرورش برای شیر مدارس

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبارات مصوب برای امسال 200 میلیارد تومان بوده که هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده البته جلسات و برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا قراردادهای لازم منعقد شود.

کد مطلب: ۶۸۱۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد

علی اللهیار ترکمن در گفت و گو با پانا، در مورد روند توزیع شیر مدارس، عنوان کرد: توزیع شیر مدارس از اصلی ترین مسایلی است که در بهبود شاخص سلامت دانش آموزان تاثیرگذار است و اکنون چندسالی است که نگاه ویژه به این قضیه داریم.

وی ادامه داد: مدارس به عنوان یکی از جوامع هدف تحت پوشش این برنامه قرار گرفته و دانش آموزان پایه های تحصیلی مختلف از شیر رایگان در مدارس بهره مند می شوند.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه توزیع شیر کاری بین بخشی است، گفت: با توجه به این شرایط یکی از اصلی ترین وظایف دستگاه های تولیدی، تولید شیر، در مرحله بعد تنظیم بازار شیر توسط وزارت بازرگانی و تامین منابع مورد نیاز برای این کار است.

اللهیار ترکمن با بیان اینکه هرساله باید 70 نوبت شیر در مدارس توزیع شود، اظهار کرد: با احتساب تعداد دانش آموزان در این نوبت بیش از یک میلیارد بطری شیر باید در اختیار آن ها قرار گیرد. بنابراین این مساله نیازمند تامین منابع مالی است تا آموزش و پرورش قراردادهای لازم را با شرکت های تولید کننده منعقد کند.

وی تصریح کرد: اعتبارات مصوب برای امسال 200 میلیارد تومان بوده که هنوز به آموزش و پرورش ابلاغ نشده البته جلسات و برنامه ریزی های لازم انجام شده است تا قراردادهای لازم منعقد شده و از طریق ادارات کل استان ها به مدارس ابلاغ شود.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: سال گذشته بر اساس زمان و میزان اعتبار 27 نوبت شیر توزیع شد که یک سوم هدف پیش بینی شده بوده است.

اللهیار ترکمن یادآور شد: آموزش و پرورش آمادگی کامل برای توزیع شیر بین دانش آموزان را دارد تا به محض تامین اعتبار این امر در مدارس سراسر کشور اجرایی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار