استاندار فارس در ديدار با مديران فعال در پارك علم و فناوری:

پارک علم و فناوری یکی از موثرترین زمینه های رونق اقتصادی است

استاندار فارس در ديدار با مديران فعال در پارك علم و فناورگفت: اقتصادمقاومتی در فعالیت های پارک علم و فناوری تجلی یافته است و همه مولفه های آن در این مراکز جمع شده است.

کد مطلب: ۶۸۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش پانا فارس، اسماعيل تبادار كه در جلسه ديدار با مديران شركت هاي فعال در پارك علم و فناوري فارس سخن مي گفت، اظهار داشت: در زمينه مشاركت عمومي آحاد مردم در كارآفريني و رونق اقتصادي به عنوان يكي از مولفه هاي اقتصادمقاومتي، پارك علم و فناوري نماد حضور واقعي نخبگان در عرصه اقتصادي است.
وي افزود: يكي ديگر از مشخصه هاي اقتصادمقاومتي، دانش بنيان بودن فعاليت هاي اقتصادي است كه در اين زمينه نيز شركت هاي فعال در پارك علم و فناوري به ويژه شركت هاي دانش بنيان، داراي اين خصوصيت هستند.
نماينده عالي دولت در استان فارس نگاه به درون و توجه به صادرات خدمات فناورانه بر اساس دانش روز دنيا را از ديگر مشخصه هاي اقتصاد مقاومتي برشمرد و ادامه داد: پارك هاي علم و فناوري به ويژه شركت هاي دانش بنيان، در اين زمينه نيز جايگاه منحصر به فردي را به خود اختصاص داده اند.
نماينده عالي دولت در استان فارس با اشاره به استقرار بيش از 240 شركت در پارك علم و فناوري فارس، افزود: دانشگاه هاي استان علم ودانش مورد نياز اين مراكز و شركت هاي دانش بنيان را فراهم مي كنند و در اين شركت ها نخبگان دانشگاهي، ايده ها را به محصول و ثروت تبديل مي كنند.
وي ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته به منظور ارتقاي سطح پارك علم و فناوري استان فارس با بيان اين كه با وجود 160 مركز دانشگاهي در استان انتظارات از اين مجموعه بالاتر از شرايط فعلي است، گفت: دو دانشگاه برجسته شيراز و علوم پزشكي شيراز كه هر كدام داراي حدود يك هزار استاد برجسته ملي و بين المللي هستند، گواهي بر وجود ظرفيت هاي بسيار بالاي علمي و پژوهشي در استان فارس است كه بايد مورد توجه و استفاده پارك هاي علم و فناوري قرار گيرند.
استاندار فارس به بازديد خود از نمايشگاه محصولات و دستاورد هاي تعدادي از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناروري استان اشاره كرد و ادامه داد: اين دستاوردها دلالت بر وجود دانشگاه ها، مخترعان و پژوهشگراني دارد كه در اين استان مشغول به فعاليت هستند.
مهندس تبادار توجه به نوآوري را لازمه فعاليت و موفقيت شركت هاي دانش بنيان دانست و تصريح كرد: فعالان اين عرصه نبايد به دانش و علم خود در اين مقطع بسنده كنند و بايد همواره در پي استفاده از آخرين دستاوردهاي تكنولوژي و علم توام با عمل در حوزه فعاليت خود باشند تا به اين ترتيب بتوانند رقباي خود را پشت سر گذاشته و بازار مناسبي را براي محصولات و خدمات خود به دست آورند.
نماينده عالي دولت در استان فارس ادامه داد: شركت هاي فعال در پارك علم و فناوري بايد در زمينه بازاريابي مورد حمايت قرار گيرند و با برقراري ارتباط مطلوب و كارشناسي شده ميان اين شركت ها و موسسات حرفه اي و موفق بازاريابي، زمينه به دست آوردن بازار براي اين شركت ها فراهم شود.
وي با بيان اين كه استفاده از ظرفيت هاي منطقه ويژه اقتصادي شيراز به منظور صادرات محصولات شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري بايد در دستور كار مديران اين مجموعه باشد، تاكيد كرد: در زمينه صادرات، بايد ابتدا نام و منافع ملي ايران مورد تاكيد قرار گيرد و سپس به سود و بهره مندي اقتصادي مجموعه هاي فعال در صادرات توجه كنيم.
استاندار فارس خواستار توجه جدي مديران دستگاه هاي اجرايي استان به موضوع حمايت از محصولات و خدمات توليد شده توسط شركت هاي دانش بنيان در استان شد و اظهار داشت: بايد با گفتار و كردارمان به جوانان پويا و خلاق خود انگيزه بدهيم و از ثمره تلاش آنان بهره بگيريم.
مهندس تبادار با اشاره به اين كه بخش زيادي از كارآفريني را در فعاليت هاي پارك علم و فناوري مي بينم و انتظار دارم شعبه ها و نمايندگي هاي اين مركز در ساير شهرستان هاي استان فارس نيز ايجاد شده و گسترش يابد، گفت: پارك علم و فناوري به عنوان يكي از موثرترين مراكز در زمينه رونق اقتصادي و كارآفريني بايد مورد توجه جدي قرار داشته باشد.
نماينده عالي دولت در استان فارس همچنين خواستار توجه شركت هاي فعال در پارك علم و فناوري استان به بحران هاي جدي فارس به ويژه در حوزه آب شد و تصريح كرد: اميدواريم در سايه اين توجه و تلاش شركت هاي دانش بنيان آينده بهتري در انتظار استان فارس باشد.
به گزارش پانا فارس، مهندس تبادار همچنين در بازديد از نمايشگاه محصولات فناورانه تعداي از شركت هاي مستقر در پارك علم و فناوري كه در زمينه هاي آب و خاك و كشاورزي، نانو، انرژي، فناوري اطلاعات و ارتباطات، موتورهاي صنعتي و ...بود با مديران اين شركت ها به گفتگو پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار