رزاقی: مدارس شاهد تعطیل یا تجمیع نمی‌شوند

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت: اکنون به دنبال این نیستیم که مدارس ایثارگران و شاهد را تجمیع کنیم، زیرا قابلیت تجمیع ندارد.

کد مطلب: ۶۸۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمدرضا رزاقی در پاسخ به اینکه آیا هنوز سیاست تجمیع مدارس کم جمعیت ایثارگران و شاهد در دستورکار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد؟، اظهار کرد: مدارس ایثارگران با مدارس شاهد متفاوت است. مدارس ایثارگران مختص افرادی از همسران، فرزندان شاهد و جانبازان است که دیگر به لحاظ سنی امکان حضور در مدارس عادی را ندارند. شکل کار در مدارس ایثارگران با مدارس شاهد متفاوت است .

وی افزود: در مدارس شاهد نیز گروه اول، دانش آموزان هدف هستند که فرزندان شهدا و جانبازان 50 درصد به بالا و آزادگان را شامل می‌شود. گروه دوم نوه‌ها، خواهر و برادرزادگان شهدا و فرندان جانبازان زیر50 درصد هستند و به همین ترتیب اولویت‌هایی برای ورود به مدارس شاهد وجود دارد و ما موظفیم به این دانش آموزان خدمت ارائه دهیم .

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فراوانی مدارس شاهد به گونه ای است که نمی‌شود آنها را تعطیل کرد گفت: به لحاظ توزیع و پراکندگی دانش آموزان خانواده شاهد، این مدارس را تجمیع هم نمی‌توان کرد. اکنون به دنبال این نیستیم که مدارس ایثارگران و شاهد را تجمیع کنیم، زیرا قابلیت تجمیع ندارد .

رزاقی همچنین از عدم اجرای کامل برخی قوانین مربوط به ایثارگران در برخی مناطق آموزش و پرورش گلایه کرد و گفت: کمیته‌ای را در اداره کل تشکیل دادیم و روی دستورالعمل‌ها، تبصره ها و آیین نامه های قانون جامع ایثارگران بویژه برای همکاران ایثارگران کار می‌کنیم. مصر هستیم در تمام مناطق آیین‌نامه‌های ایثارگران بدرستی محقق شود زیرا قوانین در برخی مناطق بخوبی به اجرا در نمی‌آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار