مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:

شبکه مراقبت از بیماران سرطانی در منزل ایجاد می شود

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان بیان کرد: امیدوارم با ایجاد شبکه مراقبت در منزل، قدمی در راستای کاهش آلام بیماران برداشته شود.

کد مطلب: ۶۸۱۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از کهگیلویه وبویراحمد، سالار جوکار اظهار کرد: نشست هم اندیشی در راستای دست یابی به تفاهم نامه همکاری مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و مرکز مکسا(مرکز یشگیری و کنترل سرطان آلا شعبه اصفهان) با هدف انتقال دانش و فعال سازی شبکه مراقبت در منزل ویژه بیماران مبتلا به سرطان استان کهگیلویه و بویراحمد، در اصفهان برگزار شد.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر ضرورت ایجاد شبکه مراقبت در منزل در کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

سالار جوکار با اشاره به مشکلات بیماران مبتلا به سرطان در استان کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: امیدواریم با توجه به این تفاهم نامه و استفاده از ظرفیت این مرکز با ایجاد شبکه مراقبت در منزل، قدمی در راستای کاهش آلام بیماران برداشته شود.

در این نشست مدیر مرکز مکسا به خدمات ارائه شده توسط این مرکز به بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی مرکزی با رویکرد مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ویژه بیماران مبتلا به سرطان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که نظام سلامت باید بر ایجاد آن در تمامی استان‌ها با کمک و تاکید بر نقش خیرین و سمن‌ها اهتمام ورزند.

همایون ناجی افزود: مکسا از سال 1391 بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به سرطان تحت پوشش قرار داده و همچنین تا کنون 12 هزار خدمت در منزل به این بیماران ارائه داده است.

در ادامه مدیر روابط عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی مرکز مکسا ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای اطلاع رسانی و جلب مشارکت‌های مردمی به نقش داوطلبین و خیرین دراستای اعتباربخشی و راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل اشاره کرد.

مهرداد طهماسبی بیان کرد: به نظر می‌رسد سرمایه اصلی سمن‌ها، نیروی‌های داوطلب و خیرینی هستند که باید برای جذب، حفظ و آموزش آنان برنامه‌ریزی نمود تا بتوان به کار خیرین استمرار بخشید.

در پایان این نشست مقرر شد تفاهم‌نامه‌ همکاری با هدف انتقال دانش در حوزه مراقبت‌های حمایتی و تسکینی و به منظور راه‌اندازی شبکه مراقبت در منزل جهت بیماران سرطانی در استان کهگیلویه و بویراحمد بین دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، مجمع خیرین سلامت و مرکز مکسا تدوین شود.

سالار جوکار مدیرعامل مجمع خیرین سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد، سید عبدالسجاد حکمت‌زاده رئیس اداره آسیب‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج و الهه شکیبایی مدیر اجرایی شورای بانوان خیر سلامت کهگیلویه و بویراحمد به عنوان نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار