رتبه اول کشور در رشته ادبیات مسابقات خوارزمی در گفت و گو با پانا:

ادبیات پایه و اساس توسعه هر کشوری است/تلاش،کوشش و توکل رموز موفقیت

رتبه اول کشور در رشته ادبیات مسابقات خوارزمی میگوید: در رشته ادبیات فرایند نوشتن را خیلی دوست دارم و معتقدم که ادبیات رشته ای است که پایه و اساس هر کشوری را تشکیل میدهد.

کد مطلب: ۶۸۱۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از اصفهان ،زهراسلطانی،متولد اردیبهشت ماه 1381 است.وی در شهر بروجن متولد شده و ساکن اصفهان میباشد.او که دانش اموز دبیرستان دوره دوم نمونه دولتی علی شیروانی است،در رشته علوم تجربی درس میخواند.زهرا سلطانی در رشته ادبیات وانشا نویسی جشنواره خوارزمی،به عنوان انتخاب شده ای از مدرسه وارد مسابقات ناحیه ای و استانی میشود و در هر دو مرحله رتبه اول را به دست می آورد.در نهایت سال بعد نیز به مرحله کشوری راه پیدا میکند و در این مرحله نیزموفق به کسب مقام اول انشانویسی و ادبیات میشود.

خبرنگار پانا اصفهان،گفتگویی با زهرا سلطانی داشته که در ادامه آن را میخوانید:
چگونه با جشنواره خوارزمی آشناشدید؟
آشنایی من با جشنواره خوارزمی از طریق معرفی همگانی مدرسه بود و من به دلیل اینکه انشاهای خوبی مینوشتم رشته ادبیات را در جشنواره انتخاب کردم تا ازاین راه بتوانم استعدادهای خود را شکوفاکنم.ورود من به جشنواره از طریق مسابقاتی بود که درون مدرسه برگزارشد.من به عنوان انتخاب شده ای از مدرسه وارد مسابقات ناحیه و استان جشنواره شدم و در هردو رتبه اول را بدست آوردم که در نهایت به مرحله کشوری ختم شد.

تعریف شما از رشته ادبیات چیست؟آیا واقعا به ادبیات علاقه دارید؟بله من در رشته ادبیات فرآیند نوشتن را خیلی دوست دارم و معتقدم ادبیات اساس و پایه هرکشوری را تشکیل میدهد و در آن با نظم و نثر آشنا شد و توانایی نوشتن را بالا برد.

خانواده و دوستان،معلم ها و اطرافیان چقدردر موفقیت شما تاثیر گذار بوده اند؟
خانواده ام نقش مهمی در موفقیت من داشتند و همه جوره مرا حمایت کردند.اطرافیان و دوستان هم باامید واعتماد به نفسی که به من می دادند مرا یک قدم به جلو می بردند.
او ادامه میدهد:به صورت خلاصه میتوانم موفقیتم را در سه چیز خلاصه کنم،تلاش و کوشش و توکل به خدا و همراهی و تشویق پدر و مادرم و علاقه و پشتکار خودم.

به نظر شما برگزاری مسابقات خوارزمی چه ضرورتی برای جامعه دانش آموزی دارد؟
برگزاری مسابقات جشنواره ای خوارزمی باعث شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان می شود و می تواند گامی برای وارد شدن به عرصه ای باشد که دانش آموزان بتوانند توانایی های خودرا محک بزنند و رقابتی سالم و جذاب داشته باشند.

آیا در دوران برگزاری مسابقات جشنواره،توجه کافی به دانش آموزان میشود؟
بله،فکر می کنم تا حدی این توجه صورت می گیرد.اما اگر توجه به گونه ای شود تا شوق و اشتیاق زیادی در دانش آموزان ایجاد شود و استرس رقابت به آرامش تبدیل شود خیلی بهتر است.

مهم ترین عامل موفقیت شما در این مسابقات چه بود؟
بیشتراز تلاشی که کردم به نظرم توکل به خدا و اینکه امید داشتم خدا در این راه به من کمک میکند.حتی در زمانی که در مسابقات کشوری با رقیب های سرسختی روبه رو شدم امیدم را از دست ندادم و با قدرت ادامه دادم.

اگر دانش آموزی بخواهد در این مسابقات رتبه کسب کند چه پیشنهادی برای او دارید؟
ابتدا به او میگویم تنها دانش آموزانی که صرفا استعداد خاصی دارند در این مسابقات شرکت نمیکنند بلکه با تلاش بسیار و امید به خداو اراده ای قوی می توان در این مسابقات و جشنواره ها مقام کسب کرد.

چرا با توجه به علاقه و موفقیتی که به انشانویسی و ادبیات داشتید،وارد رشته علوم تجربی شدید؟
انتخاب من برای این رشته نیز به دلیل علاقه ام به علوم تجربی بود،اما رشته ادبیات و مخصوصا انشانویسی را به طور جدی دنبال میکنم تا بتوانم موفقیت های بیشتری کسب کنم.


امیدوارم که دانش آموزان بیش از پیش بتوانند وارد این مسابقات شوند و موفقیت آفرین باشند تا مجموعه ای از استعدادهای مختلف آینده ساز کشور شوند.

گفتگو از : نرگس خاور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار