عمرانی به پانا خبر داد

برگزاری دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در 12 آذرماه

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) از برگزاری دومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) در 12 آذرماه خبر داد و گفت: در این دوره حدود 270 تا 300 اثر دقیق و شاخص به دبیرخانه ارسال شده است در نتیجه افرادی که نامزد می شوند دارای اعتبار علمی زیادی هستند.

کد مطلب: ۶۸۰۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد

سید علی عمرانی در گفت و گو با پانا، با تاکید بر همکاری دانشمندان خوب کشور، اظهار کرد: از سال 89 تا 91 موضوع همکاری دانشمندان خوب کشور در راستای بهتر شدن زندگی افراد جدی تر و به بنیادهای علمی فناوری که به این افراد جایزه اعطا می کند، توجه شد.

وی با اشاره به اینکه این بنیادها در توسعه علم و فناوری فعالیت دارند، ادامه داد: این بنیاد ها بستر توانمند کردن دانشمندان و همکاری را ایجاد می کند لذا جایزه حضرت رسول (ص) راه اندازی شد تا از توسعه علم و فناوری تقدیر و به دانشمندان در این راستا کمک کند.

مشارکت و تاثیرگذاری بر توسعه علم و فناوری

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) در پاسخ به این سوال که چشم انداز راه اندازی این جایزه مبتنی بر چه موضوعی است؟، گفت: محوریت این جایزه مشارکت و تاثیرگذاری بر توسعه علم و فناوری است که از طریق هم افزایی دانشمندان در جهان اسلام و زندگی بشر است.

عمرانی بیان کرد: در دی ماه سال 94 اولین دوره این جایزه برگزار و به 2 پروفسور "جکی یینگ" و " یاغی" در حوزه های نانوزیستی و علم و فناوری نانو جوایزی اهدا شد.

ادامه فعالیت دانشمندان برتر

وی در پاسخ به این سوال که این دانشمندان پس از اهدای جایزه فعالیت خود را ادامه خواهند داد یا خیر؟، اشاره کرد: این دانشمندان مدت زمان زیادی را بر روی موضوعات مورد نظر کار می کنند لذا فعالیت این دانشمندان برجسته ادامه خواهد داشت.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) افزود: دومین دوره اعطای جایزه مصطفی 12 آذرماه برگزار می شود و در هفته اعطا برنامه های علمی متفاوتی خواهیم داشت که می توان به میزبان بودن 60 دانشمند علمی کشور اشاره کرد.

عمرانی همچنین با اشاره به اینکه سعی شده است در این دوره همکاری دانشگاه های سراسر کشور را داشته باشیم در پاسخ به این سوال که در هر دوره جایزه به چند نفر اعطا می شود؟، اضافه کرد: حدود 270 تا 300 اثر دقیق و شاخص به دبیرخانه ارسال شده است در نتیجه افرادی که نامزد می شوند دارای اعتبار علمی زیادی هستند.

وی با اشاره به اینکه اثرهای دریافت شده با شاخص های داوری تعیین می شوند، ادامه داد: در روز 7 آذرماه جزییات بیشتری از دومین دوره جایزه را در یک نشست خبری به اطلاع عموم رسانه می رسانیم.

توجه به استعدادهای دانش آموزان

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) در پاسخ به این سوال که آیا می توان دانش آموزان نخبه کشورهای مختلف را شناسایی کرد و به آن ها نیز مانند دانشمندان جایزه اعطا کرد؟، افزود: این موضوع الزام آور است ما نمی توانیم به توسعه علم و فناوری فکر کنیم و دانش آموز را از آن فاکتور بگیریم.

عمرانی گفت: بنیادهای علم و فناوری موفق به حوزه دانش آموزی و عموم جامعه توجه کرده اند آینده دانش آموزان باید دانشمندانی باشند که موفقند لذا مسابقات دانش آموزی نور در مجموعه جایزه مصطفی تعریف شد.

وی بیان کرد: مسابقه دانش آموزی نور امیدبخشی و افق های جدید را در دانش آموزان ایجاد کرده است همچنین به آن ها کمک می کند علم را کاربردی کنند. دانش آموزان در این مسابقات از مطالب ایده می گیرند و با ذوق خود آن دانش را کاربردی می کنند.

رئیس کارگروه اجرایی جایزه مصطفی(ص) همچنین عنوان کرد: دوره اول این مسابقات در گرامیداشت "ابن هیثم" و "جکی یینگ" برگزار شده است. دانش آموزان مرجع های علمی دانشمندان در حوزه های مختلف هستند که استعاداهای آن ها در این مسابقات شکوفا می شود.

عمرانی افزود: دوره سوم مسابقات نور دانش آموزی در حوزه رباتیک خواهد بود امیدواریم مشارکت جدی تر دانش آموزان را داشته باشیم چراکه زمینه سازی مشارکت آن ها فراهم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار