مهرمحمدی بیان کرد؛

نقش مثبت دانش آموختگان در تحول و توسعه دانشگاه فرهنگیان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه های مطرح دنیا بر تشکل های انجمن دانش آموختگان در راستای تحول و توسعه دانشگاه نظر دارند.

کد مطلب: ۶۸۰۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود مهرمحمدی در مراسم رونمایی از سایت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه این کار اتفاقی مبارک در دانشگاه بوده که در مرحله بهره برداری از سایت، ثبت نام و تشکیل مجمع است، گفت: دانشگاه فرهنگیان به اقتضای سن کم و این که باید در انتظار دانش آموخته باقی می ماند تا انجمن دانش آموختگی معنی پیدا کند، در زمان مقتضی موفق به انجام این کار و آغاز این حرکت شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه دانشگاه های مطرح دنیا بر تشکل های انجمن دانش آموختگان در راستای تحول و توسعه دانشگاه نظر دارند، اظهار کرد: دانش آموختگانی که به نوعی وابستگی جدی به محل تحصیل خود دارند تا پایان عمر در ارتباط با هر رویدادی که به توسعه دانشگاه محل تحصیل کمک می کند احساس وظیفه و مسئولیت کرده و سعی می کنند از ظرفیت خود برای تعالی دانشگاه استفاده کنند .

وی با اشاره به شرایط متفاوت دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان که برای خدمت به آموزش و پرورش به عنوان یک معلم در کلاس درس تربیت میشوند، عنوان کرد: ممکن است تصور شود این وضعیت، دانشگاه فرهنگیان را در موقعیتی قرار می­ دهد که دانش آموختگان آن نتوانند پس از پایان دوره تحصیل به دلیل عدم حضور در بخش های بالادستی و پیوند با مراجع قدرت به توسعه دانشگاه کمک کنند . البته این تصور صحیح نیست و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان می توانند ظرفیت های خوبی را برای توسعه دانشگاه به ارمغان آورند.

مهر محمدی افزود: مدیران دانشگاه در سطوح مختلف باید برای تحقق این انتظار راهکارهای خلاق ارائه کنند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این پرسش که معلم کلاس درس چه کمکی می تواند به توسعه دانشگاه بکند، بیان کرد: مثلا در سال های آغازین خدمت در آموزش و پرورش می توانند از طریق شبکه سازی ترجیحاً در بستر شبکه اجتماعی اختصاصی دانشگاه، با انتقال تجربیات حاصل از حضور در کلاس درس و مدرسه به توانمندی دانشجو معلمان کمک کنند و این خود خدمت بزرگی است.

وی ادامه داد: معلمان همچنین پس از طی مدارج خدمتی و مدیریتی در آموزش و پرورش می توانند ظرفیت بیشتری برای توسعه و کمک به دانشگاه پیدا کنند و این ظرفیت های جدید را نیز در اختیار قرار دهند .

مهرمحمدی تصریح کرد: شبکه اجتماعی در دست راه اندازی دانشگاه با تشکیل گروه های نوآورانه به تناسب رشته های تحصیلی یا موضوعات متنوع مرتبط با حرفه معلمی بهترین بستر تعامل و تبادل تجربه و کمک به توسعه دانشگاه از طریق دانش آموختگان است و می تواند زمینه ورود حداکثری دانش آموختگان را فراهم کنند .

وی با اشاره به راهبرد شماره 9 برنامه راهبردی دانشگاه که یکی از مستندات تشکیل انجمن دانش آموختگان است، یادآور شد: دانش اموختگان این دانشگاه می توانند به عنوان یکی از عناصر سهیم و موثر در تربیت دانشجو معلمان به دانشگاه محل تحصیل خود خدمت کرده و از ظرفیت خود در این راستا استفاده کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار