حکیم زاده به پانا خبر داد

کاهش نرخ تکرار پایه درمناطق مرزی دارای دوره پیش دبستانی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در مناطق محروم تحت پوشش دوره پیش دبستانی، نرخ تکرار پایه کاهش یافته است.

کد مطلب: ۶۸۰۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد

رضوان حکیم زاده در گفت‌ و گو با پانا، در خصوص اهمیت سرمایه گذاری در پیش دبستانی و ارتباط با توسعه و امنیت پایدار، عنوان کرد: اهمیت سرمایه‌گذاری در دوره پیش دبستانی بر امنیت پایدار از چند منظر بررسی می‌شود و مهم‌ترین آن توجه به نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه انسان محور توسعه است، ادامه داد: براساس تحقیقات سرمایه‌گذاری در دوره پیش دبستانی بیش از سایر دوره‌ها و مقاطع تحصیلی موثر است و بازگشت سرمایه بیشتری را در پی خواهد داشت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ایجاد تعلق در اشخاص مرز نشین عنصر مهمی در تضمین امنیت کشور است و زمانی این عنصر معنادار خواهد بود که افراد از کیفیت لازم برای زندگی برخوردار بوده و از توانمندی های لازم برای زندگی خوب بهره گیرند.

حکیم زاده گفت: آموزش دوره پیش‌دبستانی برای مناطق مرزی موجب می‌شود تا نوآموزان هر چه زودتر زبان فارسی را بیاموزند در نتیجه در برقراری ارتباط با سایر افراد موفق ظاهر شده بنابراین احساس موفقیت بیشتری همچنین انگیزه تحصیلی آنها و قابلیت رشد و شکوفایی استعدادها ارتقا پیدا می کند.

وی بیان کرد: در مناطقی که با حمایت دولت پوشش دوره پیش دبستانی وجود دارد نرخ تکرار پایه دانش آموزان کاهش یافته همچنین بین ضریب محرومیت و موفقیت در کنکور ارتباط مستقیمی برقرار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار