مهرمحمدی: دانشگاه فرهنگیان باید توسعه علمی داشته باشد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برای عمل به ماموریت سنگین و بسیار خطیر باید دانشگاه بیش از گذشته خود را بسازد تا در حوزه رشد علمی تجلی یابد.

کد مطلب: ۶۸۰۲۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، محمود مهرمحمدی با اشاره به مصوبه اخیر حمایت شورای انقلاب فرهنگی از حقانیت دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت معلم گفت: در خصوص طرح استخدام نیروهای حق التدریسی و آموزشگران نهضت سواد آموزی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است و می تواند تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد، اتخاذ موضوع سنجیده شورای عالی انقلاب فرهنگی این امید را می دهد که نمایندگان محترم مجلس طرح کنونی را مورد بازنگری قرار دهند.

وی با بیان اینکه در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حقانیت، محوریت و اصالت دانشگاه فرهنگیان در حوزه تربیت معلم تاکید شده است، افزود: بر اساس قانون ششم توسعه هم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان افراد می توانند به عنوان معلم در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند.

مهرمحمدی ادامه داد: تاکید بر این نقش محوری دانشگاه مسئولیت آن را بیشتر و سنگین تر خواهد کرد و برای عمل به این ماموریت سنگین و بسیار خطیر باید دانشگاه بیش از گذشته خود را بسازد و قد بکشد. این توسعه بیشتر باید در حوزه رشد علمی و اعضای هیأت علمی تبلور و تجلی یابد.

وی تایید احکام اعضای هیئت علمی دانشگاه در وزارت علوم را در راستای بالنده شدن و قد کشیدن و توسعه دانشگاه برای ایفای نقش خطیر و ماموریت ملی که بر عهده دارد دانست و اظهار کرد: برگزاری نشست امروز با حضور تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه که احکام قطعی هیأت علمی آنها به تأیید وزارت علوم رسیده است نقطه عطفی برای دانشگاه در جهت برطرف شدن موانع جدی در مسیر توسعه و بالندگی آن است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تبدیل وضعیت مدرسان به هیأت علمی، در عمل نشان داد که موضوع سهل و ممتنعی است، اظهارکرد: در ابتدا به نظر می رسید بر اساس آنچه در اساسنامه دانشگاه به صراحت آمده، پس از تبدیل این نهاد از مجتمع آموزش عالی به دانشگاه، تبدیل وضعیت مدرسان نیز باید بطور اتوماتیک اتفاق بیافتد که با ورود عملی به این عرصه، دشوار و ممتنع بودن آن احساس شد.

مهرمحمدی با توضیح چرایی این دشواری، مسئله هیئت علمی برای وزارت علوم را امری هویتی و حیثیتی دانست و افزود: اگر بخواهیم وزارت علوم را تنها با یک کلید واژه که تداعی کننده نام و شأن وزارت علوم و شخصیت حقوقی آن است. توصیف کنیم، آن واژه هیئت علمی است که در این وزارتخانه از قداست و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان اینکه حیثیتی و هویتی بودن هیئت علمی در وزارت علوم موجب دشوار شدن و به درازا کشیدن تبدیل وضعیت شد، اظهار کرد: بر این اساس نمی توان انتظار داشت که وزارت علوم با تمام وجود در برابر تقاضای ما تمکین کند و به سرعت احکام تبدیل وضعیت به هیأت علمی را صادر کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این راستا اگر چه آنچه مورد انتظار بود تامین نشد اما صدور دستورالعمل در پایان سال 1395 برای دانشگاه و ابلاغ آن توفیق و دستاورد خوبی بود.

وی با بیان اینکه وظیفه ما است که با دشواری ها در حد اعلای توان و ظرفیت برخورد کنیم و پیگیری تبدیل وضعیت مدرسان از جمله آنهاست؛ از تمام کسانی که برای رسیدن به این مهم در داخل و خارج دانشگاه با حمایت جدی و نگاه مثبت دنبال راه حلی متناسب با شرایط برای تبدیل وضعیت مدرسانبوده و هستند ، تشکر کرد.

مهرمحمدی با اشاره به پیگیری برخی پیشنهادهای متمم در دستورالعمل ابلاغ شده ، یادآور شد: به موازات این حرکت همچنین دانشگاه تلاش می کند تا از خدمات مدرسانی که ممکن است تبدیل وضعیت نشوند بر اساس مصوبه هیات امنای دانشگاه بهره مند شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار