امام جمعه اردبیل:

اجتماع عظیم اربعین کابوس بزرگ استکبار جهانی و صهیونیسم است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: اجتماع عظیم اربعین نمایش قدرت مسلمانان و یک کابوس بزرگ برای استکبار جهانی و صهیونیسم و هم ائتلافی های آنهاست و نشان می دهد آنها هرچه برای بهم زدن وحدت هزینه کرده اند، همه نقش بر آب شده است.

کد مطلب: ۶۸۰۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه نماز جمعه این هفته اردبیل افزود: بررسی ها نشان می دهد اسلام جذاب ترین دین دنیا و مذهب اهل بیت با نشاط ترین مذاهب است برای اینکه تا حال هیچ دین و مذهبی قدرت جمع کردن نزدیک به 20 میلیون را در یک نقطه جهان نداشته است .
وی اظهار کرد: این اجتماع بزرگترین عامل وحدت و همگرایی است و با هیبت و شکوه خود تمام برنامه ریزی های دشمنان را به هم می ریزد .
امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: اجتماع اربعین و عزاداری محرم و اجتماعات تاسوعا و عاشورا ثروتی عظیم و هویتی مقدس و سفینه النجاه و مصباح الهدی برای نجات کشورهای اسلامی از ذلت های تحمیلی است .
عاملی اضافه کرد: به همین جهت این هفته رهبر معظم انقلاب خطاب به رئیس جمهور آذربایجان فرمودند ' باید قدر این فرصت مفید و مراسم پرشکوه عزاداری شیعیان در آذربایجان را دانست، زیرا این موارد، هویت ملت و کشور شما را تقویت می‌کند .
وی افزود: اجتماع اربعین فقط مال شیعه نیست، چون حسین فقط مال شیعه نیست چون تمام شعارهای حسینی، جهانی است , به همین جهت شیعه و سنی در این اجتماع عظیم حضور دارند .
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها به 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: دنیای معاصر مبتلا به یک قدرت اهریمنی شده که روحیه استکباری دارد و روحیه استکباری برای مدیریت دنیا از بمب اتمی خطرناک تر است .
عاملی بیان کرد: استکبار یعنی اینکه انسان یقین داشته باشد که آمریکا هر جنایتی را با افتخار انجام دهد و به هیچکس پاسخگو نباشد بطوریکه پس از بمباران اتمی هیروشیما رئیس جمهور آمریکا گفت ما از حادثه هیروشیما احساس خجالت نداریم و عذرخواهی هم نمی کنیم .
وی افزود: ناو وینسنس آمریکا در خلیج فارس هواپیمای مسافربری ایران با 290 مسافر و خدمه که 60 کودک در بین آنها بود را ساقط کرد اما رئیس جمهور آمریکا به فرمانده آن مدال افتخار داد و تا آخر از ملت ایران عذرخواهی نکرد .
امام جمعه اردبیل همچنین به گفته های نخست وزیر انگلیس در باره اسراییل اشاره کرد و گفت:این هفته نخست وزیر انگلیس در صدمین سالگرد صدور بیانیه بالفور گفت 'به نقش انگلیس در تأسیس و ایجاد اسرائیل مفتخریم '.
عاملی در ادامه خطبه به معرفی اکبر بهنامجو بعنوان استاندار اردبیل اشاره و اظهار کرد: استاندار جدید با روحیه ریسک پذیری و با سابقه خوب اجرایی برای مشکلات استان مفید و راهگشا خواهد بود و این امر جز با وحدت و اتحاد و انسجام تمام نیروها و آحاد مردم استان مقدور نخواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار