در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

استخدام غیرقانونی 8 هزار نفر در شهرداری/نیروهای مازاد تعدیل نمی شوند

یک عضو شورای شهر تهران با اعلام اینکه در چهار ماه آخر مدیریت قالیباف در شهرداری تهران 8 هزار نفر بدون ضابطه استخدام شده اند، گفت: طرح ساماندهی نیروی انسانی مجموعه شهرداری در دستور کار است و این طرح به معنای اخراج نیروها نیست.

کد مطلب: ۶۷۹۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

مجید فراهانی در گفت و گو با خبرنگار پانا، با اشاره به طرح ساماندهی نیروهای انسانی در مجموعه شهرداری تهران اظهارداشت: در حال حاضر 18 هزار پست سازمانی در شهرداری وجود دارد که برای این تعداد 68800 نفر استخدام شده اند به این معنی که برای هر صندلی بیش از سه نفر در شهرداری استخدام شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه برخی از افرادی که در شهرداری استخدام شده اند بدون پست سازمانی هستند، گفت: از افراد بلندپایه در شهرداری تهران گرفته تا افراد رده پایین بدون پست سازمانی هستند که در بین آن ها 4 هزار نفر نیز در شرکت بهره برداری مترو جذب شده اند.

وی با اشاره به استخدام بدون ضابطه افراد در ماه‌های آخر مدیریت قالیباف در شهرداری تهران تصریح کرد: فقط 8 هزار نفر در طول سه چهار ماه(اردیبهشت تا شهریورماه) قبل از آغاز به کار شورای پنجم در شهرداری تهران جذب شده اند. این در حالی است که الویری شهرداری تهران را با 25 هزار نفر به احمدی نژاد تحویل داد و شهرداری تهران امروز حدود 70 هزار نفر جمعیت دارد.

جمعیت تهران 3 برابر نشده اما جمعیت شهرداری 3 برابر شده است

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: جمعیت تهران 3 برابر نشده اما جمعیت شهرداری سه برابر شده است. بنابراین بحث ساماندهی نیروی انسانی از موارد واجب است چرا که یکی از دلایل بالارفتن هزینه های شهرداری تهران است. امروز یک سوم بودجه شهرداری به مساله پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل شهرداری اختصاص دارد.

اختصاص 6 هزار میلیارد تومان به حقوق پرسنل شهرداری

به گفته وی، از 18 هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری تهران 6 هزار میلیارد به حقوق پرسنل شهرداری اختصاص می یابد و هیچ دستگاه خدماتی وجود ندارد که این حجم از پرداختی را داشته باشد.

فراهانی در پایان تأکید کرد: طرح ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تهران به معنای اخراج نیروها نیست و به معنای ساماندهی و بالابردن بهره وری از نیروهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار